Petak, 24 Maja, 2024
Rubrika:

Vojinović otvorio manifestaciju – XXI Dani obrazovanja i učenja odraslih

Oktobar je mjesec tokom kojeg, već dugi niz godina, Ministarstvo sprovodi aktivnosti kojima se ukazuje na značaj obrazovanja i učenja u odraslom dobu, kao i na važnost cjeloživotnog učenja

Ministar prosvjete Miomir Vojinović, otvorio je danas manifestaciju „XXI Dani obrazovanja i učenja odraslih“ koju ove godine organizuju Ministarstvo prosvjete i JU Centar za stručno obrazovanje uz dodatnu podršku EPALE projekta (elektronska platforma za obrazovanje odraslih u Evropi). Ovaj projekat implementira Ministarstvo u okviru Erasmus plus programa uz finansijsku podršku EU.

Oktobar je mjesec tokom kojeg, već dugi niz godina, Ministarstvo sprovodi aktivnosti kojima se ukazuje na značaj obrazovanja i učenja u odraslom dobu, kao i na važnost cjeloživotnog učenja.

„U savremenim obrazovnim politikama, obrazovanje se tretira kao osnov ostvarivanja ljudskih prava i sloboda, kao što su pravo na rad i zaposlenje, bezbjednost, jednakost, slobodu izražavanja mišljenja i aktivnog učešća u životu zajednice. Kvalitet ljudskih resursa predstavlja sastavni dio nacionalnog bogatstva i značajnu polugu za ekonomski rast i razvoj. Ulaganje u obrazovanje predstavlja vrijednu investiciju jer doprinosi stvaranju demokratskog, inkluzivnog, produktivnog, zdravog i održivog društva“, istakao je Vojinović prilikom otvaranja manifestacije.

Obrazovanje odraslih danas postaje jedan od najznačajnijih sistema ukupne obrazovne politike, koji se najbrže od svih podsistema mora prilagođavati brzim zahtjevima savremenog društva.

“U razvijenim zemljama cjeloživotno učenje, uključujući obrazovanje i učenje odraslih, smatra se najboljim odgovorom na ekonomske, društvene, kulturne, ekološke i druge izazove. Svijest o ključnoj ulozi obrazovanja i učenja odraslih se povećala u većini zemalja, a u većini EU država usvojene su sveobuhvatne strategije cjeloživotnog učenja, kao odgovor na Lisabonsku strategiju i dokumenta Evropskog savjeta. Politika EU osmišljena je da, kroz razmjenu najboljih praksi, prikupljanje i širenje informacija i savjeta po pitanju uspješnosti reformi, bude podrška nacionalnim aktivnostima i doprinese rješavanju zajedničkih izazova, kao što su nedostak vještina radne snage i globalne konkurencije, starenja društva, suočavanje sa aktuelnim globalnim izazovima, posljedicama pandemije Covid19”!, navodi se u saopštenju.

Ministar Vojinović je naglasio da će Ministarstvo prosvjete nastojati da u narednom periodu vodi politiku obrazovanja odraslih koja će biti bazirana na konceptu cjeloživotnog učenja uvažavajući andragoške principe i preporuke, promovišući nacionalne i evropske smjernice, kontinuirano unapređujući obrazovnu ponudu i stavljajući akcenat na kvalitet u obrazovanju, a sve uz nastojanje da stvorimo jedinstven sistem održivog finansiranja.

„Cilj je razvijanje sistema u kojem će obrazovanje odraslih biti naša šansa da ljudski kapital postane naš ključni resurs i podrška za brži izlazak iz društveno – ekonomske krize. Manifestacije poput XXI Dana obrazovanja i učenja odraslih, prvi su naš udruženi korak na putu podsjećanja da je znanje riznica XXI vijeka, te da je moć uspjeha u rukama svih nas ponaosob“, istakao je Vojinović.

Učesnicima se obratila i rukovoditeljka Odjeljenja za obrazovanje odraslih i cjeloživotno učenje iz Centra za stručno obrazovanje Ljiljana Garić ističući da je neophodno unaprijediti obrazovnu strukturu našeg stanovništva, prvenstveno kroz promociju obrazovanja odraslih i cjeloživotnog učenja.

Prema riječima Gordane Bošković, nacionalne koordinatorke EPALE, danas je više nego ikada, Evropskoj uniji potrebna promjena paradigme u pogledu vještina, a da bi se to uspjelo, potrebno je da cjeloživotno učenje postane dio realnosti.

„Novim programom vještina za Evropu dat je put razvoja zemalja koje svoju konkurentnost, socijalni pravednost i otpornost temelje na znanju. Da li će Crna Gora obrazovanje odraslih staviti u agendu svoje obrazovne potike, možda u član Zakona o budžetu ili u priorite održivog razvoja naše države, ostaje da svjedočimo. Morali bi razmišljati u tom pravcu jer preko 80 posto populacije u Crnoj Gori čine odrasli, a intencija EU je da do 2030. godine u cjeloživotno učenje bude uključeno 60 posto odraslih. Takođe, oko 30 posto lica sa niskim kvalifikacijama treba da bude uključeno u cjeloživotno učenje, dok 70 posto odraslih mora posjedovati digitalne vještine“, istakla je Bošković.

Cilj ove manifestacije je promovisanje obrazovanja odraslih i obrazovne ponude u Crnoj Gori, a u periodu od 10. do 29. oktobra biće organizovane brojne aktivnosti kao što su okrugli stolovi, seminari, radionice, dani otvorenih vrata organizatora obrazovanja odraslih i drugo.

Najnovije

Najčitanije

Povezano

Komentari

Subscribe
Notify of

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregedaj sve