Subota, 24 Septembra, 2022
Rubrika:

“Dan” nastavio dugogodišnju medijsku kampanju širenja neistina

Advokat biznismena Zorana Bećeirovića dostavio je novu žalbu Ombudsmanu „Dana“, povodom članka objavljenog u „Danu“ 20.12.2019. godine

Advokat biznismena Zorana Bećeirovića dostavio je novu žalbu Ombudsmanu „Dana“, povodom članka objavljenog u „Danu“ 20.12.2019. godine.

Dan 20.12.2019.

-Spornim člankom je „Dan“ nastavio dugogodišnju medijsku kampanju širenja neistina o mom klijentu-  navodi advokat Bećirovića.

Objavljujemo u cjelosti žalbu dostavljenu Ombudsmanu “Dana”

Poštovani gospodine Jovićeviću,

Upućujem Vam ovu žalbu kao advokat g. Zorana Bećirovića, po generalnom punomoćju koje sam Vam već dostavljao, povodom gore navedenog članka objavljenog u „Danu“, čiju Vam kopiju dostavljam u prilogu, a koji možete naći i na internet portalu „Dana“ koristeći link:<https://www.dan.co.me/?nivo=3&rubrika=Vijest%20dana&clanak=726333&datum=2019-12-20/p>

Naslovom i sadržajem članka su na štetu mog klijenta povrijeđena načela iz tačaka 1 i 2 Kodeksa novinara/novinarki Crne Gore, jer isti sadrže neosnovane optužbe na račun g. Bećirovića koje imaju za cilj da ugroze njegovu reputaciju. Spornim člankom se čitaocima upućuje neistinita poruka da su vlasti, navodno, omogućile g. Bećiroviću da stekne „prihod na štetu države“. Ta neistina je iskonstruisana prećutkivanjem i potiskivanjem suštinskih činjenica i stavljanjem drugih činjenica van pravilnog konteksta.

Kako bi stvorio lažnu sliku o zamjeni zemljišta radi dokompletiranja urbanističkih parcela kompanije AD „Ski Resort Kolašin 1450“, u kojoj kiparska firma mog vlastodavca „Caldero Trading Limited“ ima većinski paket akcija,  „Dan“ je namjerno propustio da navede da je državno zemljište koje je bilo predmet razmjene prethodno procijenjeno od strane nadležne Uprave za nekretnine na 65,48 Eura po kvadratnom metru, što je gotovo duplo više od 37,50 Eura po kvadratnom metru na koliko je procijenjeno zemljište AD „Ski Resorta Kolašin 1450“ koje je razmjenom pripalo državi. Zbog toga je ta kompanija razmijenila 3.512 m2 građevinskog zemljišta za 1.970 m2 građevinskog zemljišta koje je prije razmjene pripadalo državi.

Očigledno je da ovim pravnim poslom država nije oštećena, te da moj klijent nije ništa „prihodovao“, već je njegova kompanija prenijela na državu 1.542 m2 građevinskog zemljišta više nego što je dobila. Umjesto da čitaoce obavijesti i o ovoj činjenici, „Dan“ je u tekstu članka pokušao da pred javnošću obezvrijedi zemljište koje je prenijeto u vlasništvo države, navodeći da je na njemu prostornim planom dozvoljena gradnja „samo bazne stanice za buduću žičaru i garaže za smještaj korpi“. Prećutana je pri tome činjenica da je žičara komercijalni objekat, od koga će država ostvarivati prihod, kao i činjenica da se radi o objektu koji treba da bude u funkciji državnog ski centra „Kolašin 1600“, te da će na račun izgradnje tog objekta i drugih infrastrukturnih objekata država od svih budućih investitora, pa i od g. Bećirovića, naplatiti naknadu za uređenje građevinskog zemljišta.

U članku je takođe netačno navedeno da je „država pristala da Bećirovićevoj kompaniji da tri građevinske parcele na kojima može da se gradi turističko naselje (hotel i apartmani)“. U pitanju je neistina i manipulacija, zato što parcele koje su razmjenom date „Ski Resortu Kolašin 1450“ AD nijesu urbanističke parcele i na njima se ne mogu graditi nikakvi samostalni objekti, već one po važećem urbanističkom planu predstavljaju dio urbanističke parcele koja je u većinskom vlasništvu kompanije „Ski Resorta Kolašin 1450“ AD, pa ta kompanija u svojstvu većinskog vlasnika urbanističke parcele ima zakonsko pravo da traži od države, kao manjinskog vlasnika, otkup zemljišta radi dokompletiranja urbanističke parcele.

Dan 20.12.2019.

U spornom članku se takođe netačno navodi da je zemljište bivšeg „Ski Centra Bjelasica“ 2007. godine prodato kompaniji g. Bećirovića za 3 Eura po kvadratu, jer se radilo o tenderskoj prodaji imovine u stečajnom postupku, po najboljoj ukupnoj ponjuđenoj cijeni. U članku je navedeno da sam obvijestio „Dan“ da je prije prodaje bilo više neuspjelih tendera, da je moj klijent, kao jedni ponuđač na poslednjem tenderu, osim kupoprodajne cijene za imovinu bivšeg Ski centra obezbijedio i izvršio socijalni i investicioni program, te da je nakon kupovine izvršio ulaganja od oko 9,5 milona Eura. Međutim, „Dan“ je propustio da ove činjenice stavi u pravilan kontekst. Iako je nesumnjivo da su izvesticije koje je moj klijent izvršio u skijalište u znatnoj mjeri doprinijele povećanju cijene prethodno kupljenog zemljišta, „Dan“ je povećanje cijene zemljišta pripisao isključivo izradi prostornog plana za Bjelasicu i Komove, koji u vrijeme kupovine zemljišta nije postojao.

Naravno, sve navedene neistine, manipulacije i prikrivanje suštinskih činjenica su samo nastavak dogododišnjih pokušaja „Dana“ da širenjem lažnih informacija ugrozi lični i poslovni ugled g. Bećirovića i njegovih kompanija.

Zbog toga predlažemo da povodom ove žalbe donesete odluku kojom ćete konstatovati povrede Kodeksa novinara/novinarki koje smo istakli i naložiti „Danu“ da objavi Vašu odluku i da ukloni sporni sadržaj sa internet portala „Dan-Online“.

Najnovije

Psihijatrijski pacijenti iz Kliničkog centra biće hospitalizovani u nikšićkoj bolnici

Svi pacijenti Klinike za psihijatriju Kliničkog centra Crne Gore koji budu zahtijevali bolničko liječenje, biće hospitalizovani u Opštoj bolnici Nikšić. U isto vrijeme, ambulantni...

KNEŽEVIĆ PRIČAO O SVOJIM SNOVIMA: Uvjereni smo da ćemo uspjeti u namjeri da smijenimo...

Jedan od lidera DF-a Milan Knežević kazao je da su na neustavno djelovanje Mila Đukanovića mogli da odgovore jedino ustavnim mehanizmima, a to je da sa 41...

Englezi kao San Marino, Sautgejt ušao u istoriju

Engleska je doživjela novi poraz, a selektor Geret Sautgejt je ispisao negativne rekorde. Englezi su izgubili od Italije u gostima, rezultatom 1:0, što je bio...

Eni-Novatek isplatio šest miliona eura zbog odustajanja od istraživanja nafte i gasa

Ministarstvo kapitalnih investicija (MKI) naplatilo je od italijansko-ruskog konzorcijuma Eni-Novatek šest miliona eura zbog odustajanja od daljeg istraživanja nafte i gasa u crnogorskom podmorju,...

Jaka oluja pogodila Japan, jedna osoba stradala

Tropska oluja Talas donijela je jake kiše u djelovima Japana, i pokrenula klizišta, zaustavila vozove, a jedan čovjek je stradao kada je uletio kolima...

Najčitanije

Povezano

Dan: Pejanović upao u našu redakciju, napao zaposlene i lomio inventar

Podgoričanin Žarko Pejanović Knele, pobjednik takmičenja u izležavanju, upao je danas u redakciju dnevnih novina i portala Dana i fizički napao zaposlene, lomeći inventar. Jedan...

Odbijena prva žalba Medenice o pritvoru

Ustavni sud Crne Gore odbio je prvu ustavnu žalbu, koju su pravni zastupnici Vesne Medenice podnijeli 17. maja protiv rješenja Višeg suda kojim je Medenici...

GRADNJA NA GORICI Investitor suvlasnik Dana kojem je država odobrila 19.215 eura pomoći za medije: Našim novcem finansiramo spornu višespratnicu!?

Na brdu Gorica kod Spomenika partizanu borcu, kompanija Eurozox i suvlasnik dnevnog lista DAN Mladen Milutinović počeli su s uređenjem terena za gradnju stambeno...

Tužba protiv Vlade zbog Komarnice

Crnogorsko društvo ekologa, zajedno sa NVO Društvo mladih ekologa Nikšić i Organizacijom “KOD”, podnijelo je žalbu Sekretarijatu Bernske konvencije, povodom odluke Vlade Crne Gore...

Komentari

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregedaj sve