Ponedjeljak, 6 Maja, 2024
Rubrika:

SRBSKI ŽABLJAK I ”PROMO PAKET SRETENJE 2023”: Roćenovski kadar i svetosavsko poltronisanje

Možda treba i razumjeti strukture odgovorne za zaostalost Žabljaka, koji nikad nije uspio ni da počne da razvija ski potencijal i infrastrukturu. Stoga u skladu sa rasovskom školom spletkarenja pribjegavaju bijednom ulizivanju Srbiji od koje traže milostinju. Ne bi bilo začuđujuće da je iz istih ovih centra koji promovišu ideju poltronisanja Srbiji, krenula i propaganda laži, gdje se na drugim, daleko modernijim, opremljenijim i razvijenijim skijalištima na Bjelasici norveške zastave predstavljaju kao ruske i izmišljaju jakne sa slovom ''Z'' - simbolom ruske agresije na Ukrajinu. 

Iako su snishodljivost Srbiji i poltronski odnos prema Beogradu aktivnosti koje već duže vremena upražnjava popriličan dio populacije u Crnoj Gori, prije svega takozvani ’’profesionalni Srbi’’, ove osobine su u posljednje nešto više od dvije godine izgleda postale ’’mainstream’’.

Nakon što je u Skupštini Srbije u decembru 2022. godine održana sjednica Odbora za dijasporu, na kojoj su se predsjednici i predstavnici nekoliko crnogorskih opština iz redova profesionalnih DF Srba, brukali po Beogradu poltronišući poslanici partije Zavetnici – Milici Đurđević Stamenkovski, desio se još jedan neukusni ispad poltronstva prema Srbiji.

Ovoga puta glavni protagonisti nijesu bili samo profesionalni Srbi iz DF-a, već lokalna vlast u Opštini Žabljak na čijem je čelu do skoro bio Veselin Vukićević iz Demokratske partije socijalista (DPS), a naslijedio ga je Radoš Žugić iz Durmitorske inicijative koji je samo nastavio sa svetosavskim poltronisanjem.

Prava bogougodna svetosavska ponuda

Turistička organizacija Žabljaka osmislila je ponudu kako da iskoristi zimsku sezonu i to ponudom, pod nazivom ’’Promo paket Sretenje 2023’’, kojim je omogućen značajan popust samo za državljane Srbije!?

“Za sve stanovnike Srbije koji u periodu od 15. do 19. februara budu boravili na Žabljaku biće upriličeno niz pogodnosti. Ulaz u Nacionalni park biće besplatan 16. februara. Za stanovnike Vrnjačke banje, grada pobratima, ski pass besplatan, svakog dana od 15. do 19. februara”, objavljeno je na Facebook stranici Turističke organizacije Žabljak.

Navodi se da kampanju realizuje Opština Žabljak, u saradnji sa turističkom privredom i nosiocima turističke ponude, Nacionalnim parkom Durmitor, Turističkim centrom Durmitor i Turističkom organizacijom Žabljak, povodom Dana državnosti Srbije!?

SrBski Žabljak

Ova diskriminatorska akcija Opštine Žabljak, koja počinje da liči na pravu srBsku opštinu, ne treba da čudi, jer predstavlja samo nastavak kontinuiranog poltronisanja Srbiji i svim subverzivnim, anticrnogorskim ispostavama te države, kao što su, prije svega, svetosavska sekta (SS) poznata pod akronimom SPC.

Vukićević – dolje lijevo kod prasećeg pečenja i leskovačke kobasice

Podsjetimo, Odbornici Skupštine opštine Žabljak jednoglasno su krajem 2021. godine donijeli odluku da se takozvanoj Eparhiji budimljansko-nikšićkoj i Crkvenoj opštini Žabljak svetosavske sekte (SS) poznate kao SPC, bez naknade ustupi 600 kvadratnih metara placa za izgradnju operativne baze, kodnog naziva – saborni hram.

Parcelu na kojoj će se graditi hram ritualom ”krvi i tla”, ”zapišao” je u avgustu prošle godine šef crnogorske filijale SS Jovan Mićović – Joanikije, koji je tada predvodio i takozvanu političku litiju u toj opštini.

Nakon obavljenog rituala i političke litije, sudeći po fotografijama koje su kružile društvenim mrežama uslijedio je tradicionalni svetosavski krkanluk, kome je prisustvovao i doskorašnji predsjednik Opštine Žabljak Veselin Vukićević. Time je dokazao da predstavlja istaknutog pripadnika struje u DPS-u koja je lojalna antidržavnoj svetosavskoj sekti.

Roćenovi puleni

Ovakve pojave nijesu izuzetak u najjačoj partiji u Crnoj Gori, a kao osoba koja važi za promotera svetosavske struje u DPS-u pominje se bivši ministar Milan Roćen.

Milan Roćen: ”Sve češće pričam jednu priču u koju sve više počinjem da vjerujem, da će Žabljak za jedno pedestak godina najdalje biti glavni grad Crne Gore”

Upravo su Roćen i njegov vjerni pulen, poslanik Jevto Eraković, osobe koje su u ime DPS-a nezvanično zadužene za sve aktivnosti i kadrovska rješenja na Žabljaku.

Uostalom, Roćen je autor čuvene izjavesve češće pričam jednu priču u koju sve više počinjem da vjerujem, da će Žabljak za jedno pedesetak godina najdalje biti glavni grad Crne Gore”.

Jevto Eraković: Razumijete li srpski?

Stoga je donekle i očekivano svetosavsko poltronisanje građanima Srbije u susret ”sretenju”, uz diskriminaciju prema drugim narodima, ali i prošlogodišnje orgijanje i slikanje Vukićevića sa liderom crnogorske filijale SS na Žabljaku, gdje su svi odbornici DPS-a glasali za dodjeljivanje placa takozvanoj SPC.

Treba takođe podsjetiti da je poslanik Demokratske partije socijalista (DPS) Eraković u toku govora u Skupštini u avgustu prošle godine, gdje se raspravljalo o inicijativi za izglasavanje nepovjerenja Vladi, indirektno negirao postojanje crnogorskog jezika!

Ipak, možda treba i razumjeti strukture odgovorne za zaostalost Žabljaka, koji nikad nije uspio ni da počne da razvija ski potencijal i infrastrukturu. Stoga u skladu sa rasovskom školom spletkarenja pribjegavaju bijednom ulizivanju Srbiji od koje ovakvim akcijama, traže milostinju. Ne bi bilo začuđujuće da je iz istih ovih centra koji promovišu ideju poltronisanja Srbiji, krenula i tirada propagande laži, gdje se na drugim, daleko modernijim, opremljenijim i razvijenijim skijalištima na Bjelasici norveške zastave predstavljaju kao ruske i izmišljaju jakne sa slovom ”Z” simbolom ruske agresije na Ukrajinu.

Ipak, sve ovo ide u rok ”bemax-rasovske” spletkaroške škole poltronisanja i podlih podmetanja.

U.P.A. 

Najnovije

Najčitanije

Povezano

Komentari

Subscribe
Notify of

97 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najpopularniji
Inline Feedbacks
Pregedaj sve
RIR
13.02.2023-07:23 07:23

…sramno ponasanje vlasti/turisticke i dr/Žabljaka je dokaz posrnuca vlasti u tom gradu…dali takve popuste daju turistima bivsih YU republikama ili građanima sopstvene zemlje za dan proslave nase samostalnosti …ne mogu da shvatim da Milo Rocena na sastancima sa stranim gostima ucestvuje…iritira članstvo sa ovakvim osobama …/kao i slanje Brana G.u SAD -nedopustivo…inacene sa članstvom/

Merlin
13.02.2023-08:03 08:03
Reply to  RIR

A ko će ti dolaziti iz ex YU u tome periodu osim građana Srbije koji imaju državni praznik i vezanih 5 neradnih dana ? Zvonš koliko si zao, ljubomoran i glup ! :)

džudović
13.02.2023-08:48 08:48
Reply to  Merlin

Neka dolaze, nije problem, samo ne razumijem da je za njih sve jeftinije zato što su iz Srbije! Možete li navesti još neku zemlju koja daje poseban popust za usluge građanima druge države?

Dombas
13.02.2023-09:26 09:26
Reply to  džudović

Portal “Aktuelno” ovome Merlinu treba dati diplomu! On je najvjerniji čitalac Portala! Valjda će ponešto i naučiti kroz vrijeme! Važno je da čita! Primijetio sam da mu ponekad “promakne” neka jezička jotovana varijanta! Sporo uči, ali ima napretka! Bravo đetiću!

Merlin
13.02.2023-10:29 10:29
Reply to  džudović

Stvar je u ciljanom marketingu jer je u tom periodu državni praznik u SR. Ništa ne bi bilo sporno da su se na isti način obratili građanima BiH, CG, itd. za vreme njihovog praznika. Popustima za noćenje ih sigurno stimilišu da ostanu duže…Sasvim je normalno da se ljudi bore za turiste …

cetinje
13.02.2023-09:00 09:00
Reply to  Merlin

Opet su su ovo govedo Merlin NATEGLI,e kukala ti majka(srbija)tebe ce oci iskociti.

Damjanovic
13.02.2023-07:35 07:35

E koliko samo takvih kao Vukičević ima u DPS,.prikrivenih velikosrba i Svetosavski, vidimo koliko ih je sada prelećelo u Es i Uru, to je i bio razlog zašto ništa nije učinjeno na učvršćivanju Crnogorskog indetiteta od 2006 na učvršćivanju CPC, ti ljudi u DPS su bili kočničari svega toga, nazalost ima ih i dalje, prosto je nevjerovatno da je crkva Srbije u Žabljaku puštila tolike korijeni jer to je uvijek bio komunistički antifašistički kraj, ali sve te aktivnosti crkve Srbije dopuštao je i posmatrao DPS, svi smo zaboravili kad su mitropolit Mihailo i pristalice CPC prije nekoliko godina krenuli da… Pročitaj više »

Merlin
13.02.2023-08:07 08:07
Reply to  Damjanovic

“jer to je uvijek bio komunistički antifašistički kraj” –> Vraćaju se ljudi svojoj veri i svojim precima. Svaka ptica svome jatu leti…
Hegemonizam i klerofašizam su to što TO pozivaju građane Srbije u vreme kada imaju državni praznik i 5 neradnih dana? Ekstremno si ljubomoran i glup. :) Gotovi ste nakon popisa i izbora… :)

džudović
13.02.2023-08:52 08:52
Reply to  Merlin

Zamjena teza. “Hegemonizam i klerofašizam su to što TO pozivaju građane Srbije u vreme kada imaju državni praznik i 5 neradnih dana?” Nije to u pitanju, nego zašto imaju za njih niže cijene? Ovo je tipičan vid diskriminacije na nacionalnoj osnovi a diskriminacija se zabranjuje Ustavom CG!

Merlin
13.02.2023-10:48 10:48
Reply to  džudović

Nije to fašizam već ciljani marketing na ljude koji imaju praznik i 5 neradnih dana. Verovatno im nude niže cene ako ostanu duže, što je sasvim normalno. U SR će ljudi spojiti 4-5 neradnih dana pa su im sigurno ciljna grupa porodice sa decom..Ništa sporno da se na isti način obrate građanima BiH, HR, itd. kada su njihovi praznici i neradni dani …

Damjanovic
13.02.2023-10:04 10:04
Reply to  Merlin

Merline, Ajde ti na jedno bušenje kod popa crkve Srbije, e vidjećes na tom popisu koliko ce biti Crnogoraca, kao i uvijek najviše, jer su oni stvorili i branili CG vjekovima, a kad je to bio popis prije 20 vijeka na osnovu čega ti tvrdiš da su Crnogorci srbi, ako misliš na 1909 na tom popisu se samo izjašnjavali o vjerskih pripadnosti, to je jutros na Prvoj TV izjavila i Jelena Božovicu poslanica DF, pa da su Crnogorci Srbi oni bi i svoju drzavu nazvali Srbija i pripojili Srbiji, ali im to nije padalo napamet, glupi Merline, katete Njegoš Srbin,… Pročitaj više »

Merlin
13.02.2023-10:59 10:59
Reply to  Damjanovic

“do junaka dođoše Turci oni svi u jaram” –Ni Srbi, ni Bugari, Rumuni, Grci, deo današnje CG, itd. nisu bili junaci jer su bili vekovima pod Turcima ? Biće da Turci nisu hteli da se pentraju po brdima jer nisu imali šta da opljačkaju i pokradu. Zar BiH i Kosovo nisu okupirani protektorati kojima vladaju stranci ? Razmisli malo …

Kerber
13.02.2023-19:45 19:45
Reply to  Merlin

Kja si ti avetinja, neznaveno zlonamjerna! Kad pogledaš put prema Popovom polju, one ambise, ili prema Žabljaku, ambisi, đe koza pase pod ručnom kočnicom, pa Turci osvojiše to, a neosvojeni dio Crne Gore je u odnosi na te krajeve Kalifornija! Na ne rise
Merline lobuda!

istina
13.02.2023-08:36 08:36

Prvi put čujem za nacionalni popust na bilo što! Ovaj idiotski izum najbolje govori o nesretnom Žabljaku koji još obitava negdje u srednjem vijeku.

Merlin
13.02.2023-11:00 11:00
Reply to  istina

Koju naciju konkretno spominju ? “Posetioci iz Srbije” mogu biti Mađari, Slovaci, Bugari, Bošnjaci, Srbi, itd… U Srbiji su građani sviju vera i nacija. :)

džudović
13.02.2023-08:43 08:43

Sretenje je prije II svjetskog rata bila slava Udruženja četnika!

Merlin
13.02.2023-11:01 11:01
Reply to  džudović

Tebe ipak svrbi naziv državnog praznika Srbije ? :)

cetinje
13.02.2023-09:03 09:03

Nista novo Vukicevicu je oduvijek bilo najvaznije KORITO da rilja ka VEPAR,ma dje je dzabe,podrepnik popa oskopice Micovica pokrovitelja pedofilije SPC u Crnoj Gori,Boze vi to doktori “vadili”prasice svetosavske.

Makarije
13.02.2023-09:36 09:36
Reply to  cetinje

Kako li je tek vaspitao tu đecu dok je bio direktor gimnazije!? Eto, kad je postao predsjednik opštine, dječje igralište je poklonio Joanikiju Nedostojnome za izgradnju crkve!

ljilja
13.02.2023-11:38 11:38
Reply to  Makarije

Postovani Makarije,vecinski pravoslavni narod u Crnoj Gori ,su vjernici CPM.Ne sporim Vase pravo kao vjernika CPC.Ako moze bez vrijedjanja

Makarije
13.02.2023-14:02 14:02
Reply to  ljilja

N ema toga pro Sektu SPC može uvrijediti osim da đim se izmakne korito!

Makarije
13.02.2023-16:33 16:33
Reply to  Makarije

I da pojasnuim, Ljiljo! Po crkvenom pravu u toku hirotonije (postavljenja episkopa), ako jedan čovjek iz mase vikne: “Nedostojan”, ceremonija se prekida i hirotonije ne može biti! Onoga dana, helikopterskog ustoličenja iliti hirotonije 10 hiljada ljudi je vikalo da nije dostojan i što?! Prekršena su crkvena pravila! Kazaćete po velikosrpskom šablonu: “Bili su to ateisti”! Moguće da je bilo 9 hiljada ateista, ali je sigurno bilo i hiljadu vjernika!

ljilja
13.02.2023-10:11 10:11

Gospodine,sa potpisom Cetinje,mislim da je zaista ruzno ovakvim rijecima govoriti o Vukicevicu.Jezik mrznje sa koje god strane da dolazi nikome dobro donio nije.Vukicevic je izjavio da postuje zelju gradjana Zabljaka.

Makarije
13.02.2023-10:20 10:20
Reply to  ljilja

Mora da je išao od kuće do kuće da vidi kakva je “želja” građana! Koji licemjer!

ljilja
13.02.2023-11:07 11:07
Reply to  Makarije

Postovani Makarije,znate dobro da je Zabljak malo mjesto ,u kojem se gradjani odlicno poznaju.Zabljacani su vjernici CPM.

Merlin
13.02.2023-11:04 11:04
Reply to  ljilja

Nizak životni standard, lozova rakija i miris lipa utiču na takvo ponašanje. :)

Progres
13.02.2023-14:54 14:54
Reply to  Merlin

Ti si, Merline, prava prdnjava!

Ljiljana
13.02.2023-10:14 10:14

Na crnogorskom jeziku nema rijeci za izdaju i Crnogorci ne izdaju, niti sebe, niti ikog. To kod Crnogoraca ne postoj. Ta rijec se izgovara samo na jezicima koje je poslanik, kojeg bez razloga vrijedjate, pomenuo i u kontekstu u kojem je govorio. Ovo nasilno vrijedjanje tog zaista fer covjeka, stinskog Crnogorca, ne sluzi vam na cast.

Makarije
13.02.2023-10:40 10:40
Reply to  Ljiljana

NJemune služina čast što ppodržava okupatorsku, pedofilsku SPC! Još pedagog! Ne brukajte se Ljiljana!

Makarije
14.02.2023-09:17 09:17
Reply to  Ljiljana

Očigledno da izdaju čim podržavaju okupatorsku SPC i njen zvanič ni stav prema Crnogorcima kao “kopiladima komunista”, “govedima”, “Izmišljenom nacijom”, narodu koji je izašao iz “Titovog Jajca”! Heeeeeeeeej! Koga vi blefirate!

Damjanovic
13.02.2023-10:48 10:48

Postovana Ljiljo, vaša konstatacija da je on iskreni Crnogorac možemo tumačiti različito, ja sam takođe iskreni i samo Crnogorac, nemam rezervne domovine osim CG, ali mi na pamet ne pada da podržavam crkvu koja negira moju Crnogorsku naciju, moj indetitet, kulturu istoriju, jezik i moju CPC,., Crkva Srbije je Ljiljo okupirala naše svetinje, ali o tome i o postojanju CPC je sa vama pristalicama crkve Srbije degutantno raspravljati, ja sam par puta iznosio dokaze i dokumente o postojanju CPC i njenom ukidanju dekretom iz 1920 godine, ali nikad nijesam od vas čuo neko argumentovano negiranje mojih dokaza, sto se Ljiljo… Pročitaj više »

ljilja
13.02.2023-10:48 10:48

Uvazeni gospodine Damjanovicu,sa Vama imam zaista,lijepu komunikaciju,pa cu nastaviti u takvom duhu.Cinjenica je da jedan dio clanova i simpatizera DPS-a su
vjernici CPM.,Vi ste,cini mi se,ljuti na njih sto postuju crkvu kojoj pripadaju.Na koji je to nacin trebala drzava ,da ih preobrati !?Vjernici CPC svoja prava mogu ostvariti kroz institucije sistema,a vec ima izgradjenih crkava.

ljilja
13.02.2023-11:29 11:29

Uvazeni gospidine Damjanovicunaziv Crkva Srbije vecinom se koristi u pezorativnom smislu.Crna Gora ima svoju svjesnu istoriju 1000 godina.Sigurna sam da znate i kako je nastajala.Evo,npr,mozda ste i vi Niksicanin.Kako je Nk nastao?Nesporna je cinjenica da je Nk pocetom 20-og vijeka bio naseobina od 2000 hercegovackih naseljenika,od kojih smo i nastali.Zna se i kako su nastajali crkve i hramovi.Recite mi da li je neko nekome zabranio da ulazi u Crkve!?

Damjanovic
13.02.2023-11:53 11:53

Ljiljo ne slazem se da je NK postao doseljavanjem Hercegovačkih porodica, i da jeste šta je tu sporno, i Vojvodina je prvi put ušla u sastav Srbije 1918 pa spori li ko da je dio srpske teritorije, citavoj Crnogorsko primorje i Boka su 90 posto doseljenici iz stare CG, nazalost vjekovima su bili pod okupacijom, i Srbija je padom Smedereva 1459 potpala pod vlast Turaka sve do 1878, ,, Obrenovići u Srbiji su nosili Turski fes u 29 vijeku, kao i Vuk Karadzic, Obrenovići su se potpisivali prstom a CG je u 15 vijeku imala stampariju Crnojevića, niko draga.Ljiljo tačno… Pročitaj više »

Risan
13.02.2023-12:23 12:23

Imamo mi baše crkve a svetosavska crkva da se kupi iz njih. Nije Kralj Nikola podigao hran u Nikšiću srbima no Crnogorcima sram vas bilo.

Merlin
13.02.2023-13:49 13:49
Reply to  Risan

Kakve ti veze imaš sa crkvama kada si komunjara i ateista ?

Progres
13.02.2023-14:53 14:53
Reply to  Merlin

Ne znam zašto mi Merlin i Ljilja deluju kao da su blizanci!? Prvi otrovan, a ona “nežna” da prosto ubija svojm emocijama! Razmenite adrese pač se dopisujte privatno! Ovako postejete prenaporni!

ljilja
13.02.2023-16:38 16:38
Reply to  Progres

uvazeni Progres,evo da Vam se obratim na ekavici jer vidim da je negujete u pisanju.Mlo sale,mozda sam i nezna i neizbezna.Nije lepo da nas stavljate u nacionalisticke “bokseve”i nemojte nas terati sa portala koji se pokazao kao demokratican.Zastupa odredjenu ideoligiju,ali ne tera neistomisljenike.Eto,lepota je u razlicitosti.Pozdrav!

ljilja
13.02.2023-12:28 12:28

Gospodine Damjanovicu,kada je u pitanju istorija Nk,nesporno je da ima dosta napisanih knjiga,monografija i drugog materijala.Pogledajte jezgro Nk! To su vecinom kuce hercegovackih doseljenika-Ruzicici,Tupani,Tomasevici,Biberdzici…zacetnici grada.Vi postojece svestenstvo u Crkvama ,dozivljavate kao strano i neprijateljsko.To su Vasa osjecanja,necu ih sporiti.Sto se tice autokefalnosti CPC,treba procitati sve,a ne samo istrgnuti dio teksta.Drago mi je da je nasa komunikacija bez vrijedjanja.Zelim Vam svako dobo,iskreno.

ljilja
13.02.2023-12:49 12:49

Gospodine,pod nazivom Risan,dodjite u Niksic,da vjernom narodu objasnite da u Saborni hram i druge Crkve ulaze kao u okupatorske.

Damjanovic
13.02.2023-13:00 13:00

Pa dobro Ljiljo i da je tako kako vi kažete, ali danas u Nikšiću imamo veliki broj porodica iz Katinske nahije, ne postoji zemlja koja je uvijek bila u istim granicama, vidite Ljiljo Crnogorska nošnja je ista ili skoro ista na čitavoj teritoriji CG, sto je jedinstveno za razliku od svih zemalja okruženja, Ljiljo nacija je društveno istorijska kategorija, i nastala je udruživanjem teritorijalnih zajednica koje je karakterisao isti jezik, običaji kultura, tako je i Crnogorska nacija nastala ujedinjavanje Crnogorskih plemena, i dokle god ima i 10.000 ljudi koji smatraju sebe pripadnicima Crnogorske nacije a još za to imaju uporište… Pročitaj više »

Pop_Đukan
13.02.2023-14:10 14:10
Reply to  Damjanovic

Uzalud tiđ trud Damjanoviću! Ljilja ima zaista civilizovan riječnik u komunikaciji, rekao bih “poljubac crne mambe”! Iz njenih riječi provijava degutantna velpikosrpska propaganistika! Uzalud! Zatrovala ih Crkva Srbije iliti Svetosavska Sekta, koja mijenja hrišćanstvo za tzv. svetosavlje i pravoslavlje za tzv. srpstvo! Uzalud! Imamo suluodan narod! Sluđeni narod!

Damjanović
13.02.2023-15:37 15:37
Reply to  Pop_Đukan

Ljilja je Ipak dama i njen vokabular i način pisanja govori da je kulturna i obrazovana osoba, to sto je srpski orijentisana i podrzava crkvu Srbije je njeno pravo, ali je ona Ipak vrlo korektna u dijalogu i komentarima, iako se sa većinom ne slazem.

ljilja
13.02.2023-17:38 17:38
Reply to  Damjanović

Zahvaljujem se gospodinu Damjanovicu,uz jednu ispravku.Ja sam vjernik MCP.

Pop_Đukan
13.02.2023-19:16 19:16
Reply to  ljilja

MPC je filijala crkve Srbije ili kako zvanično slovi Pravoslavna crkva u Srbiji! Banka CKB se nalazi u CG, ali je filijala nekad francuske,a sada mađarske banke. Zato su Vam osuvišni ti sofizmi tipa kako Ahil nikada neće prestići kornjaču!

Freedom
13.02.2023-13:06 13:06

Svima u CG je jasna politika koju je vodio DPS i Milo a savetovao ga u zadnje vrijeme Roćen. Služili su Slobu a saradnik im je bio Risto. Nikad nijesu prestali raditi poslove a sve na štetu Crnogoraca i CG. CPC je za nas naša jedina crkva a crkve bi trebalo biti otvorene i za nas. Mi i naši preci su ih gradili, al nijesu da ispred njih stoje srpske zastave i da u njima služe srpski popovi.

Pe Pera
13.02.2023-13:15 13:15

Pa trebali su napisati za OVK i njihovo herojstvo i trgovinu organima u žutoj kući besplatno, onda bi ovaj šljam bio prezadovoljan.

ljilja
13.02.2023-14:07 14:07

Gospodine Damjanovicu,u pravu ste,gradovi su mjesta gdje se ljudi naseljavaju i odselljavaju i tako pokazuju otvorenost i slobodu za sve pojedince. Vidim da znate definiciju ,sta je nacija.U redu,ali prije nastanka nacije postojao je narod.I Njegos je pjevao o narodnosti…U arhivskim spisima o nastanku Cetinja,pise da je pocetkom 15 vijeka prva porodica koja ga je i zacela bila porodica iz Krusevca.Kralj Nikola je nakon pada Skadra(to sigurno znate) doveo sa sobom nekolike albanske porodice,koje su dolaskom na Cetinje prihvatili pravoslavlje,bez prinude.Naravno da postujem sve gradjane,ma ko da su i koje su vjere.Sto se tice narodne nosnje,mozemo reci da je zaista… Pročitaj više »

Pop_Đukan
13.02.2023-14:40 14:40
Reply to  ljilja

Pa koja je bajka istinita, Ljiljo? Ona da su Cetinjani nastali od nekog Zlatiborca, što je lansiorao J. J. Zmaj u svom časošisu nekoliko vjekova nakon nastanka Cetinja ili smo nastali od ovog iz Kruševca kneza Lazara!? Dovro rekoh: Imate “sladak” jezok i “poljubac crne mambe”! Očigledno, prama Vašim riječima, da je Ivan Crnojević bio “podstanar” ili kod Zlatiborca ili kod ovoga iz Kruševca! Kako Vas nije sram!?

Damjanović
13.02.2023-14:08 14:08

Draga Ljiljo, ova tema oko crkve je teška i vrlo zamršena tako da je bespredmetno raspravljati o njoj, kralj Nikola je Ljiljo napravio Saborni hram u NK odnosno država CG, napravio je hram za pravoslavne Crnogorce, to je činjenica, nazalost od tada do danas se mnogo toga izdešavalo, da vam Ljiljo neko sto godina govori da ste budista vi bi na kraju povjerovati u to, u doba socijalizma niko nije govorio o srpskoj crkvi, bila je to pravoslavna crkva i na njima se nijesu vijorila nikakve trobojke,Ljiljo sva poenta je u tome da svještenici srpske crkve i ta crkva negira… Pročitaj više »

ljilja
13.02.2023-14:38 14:38

Gospodine Damjanovicu,pomenuli ste Crnogorce koji odlaze u crkve i hramove.Tako je,znam ih dosta,koji ne spore svoju pripadnost MCP,niti je vide kao okupatorsku Crkvu.Autokefalnost o kojoj govorite,vec sam vam rekla, sagledava se u kontekstu ,prije i poslije recenog.Cinjenica je da istoricari imaju razlicita tumacenja..Ja razlikujem salonske i prave istoricare.Zalosno je sto pojedinci izjednacavaju-Srbin -Srbijanac. Pojedini istoricari su nekada pisali o srpskom identitetu u CG, ali danas vodjeni nekim njima znnam intetesima,preokrenuse se za 180 stepeni.Kako to objasniti!Sa uvazavanjem ,svako dobro.

Progres
13.02.2023-15:44 15:44
Reply to  ljilja

Srbin-Srbijanac/ Italijan-Italijanac/ Španac-Španjolac/ Prtugalac-Portugez!? Sa kim se vi to sprdate? Ako smo mi “najrasniji” Srbi a oni drugi su “Cigani” onda ste vi sa takvim razmišljanjem “najrasniji” rasisti!

ljilja
13.02.2023-16:14 16:14
Reply to  Progres

Teritorijalno i nacionalno se ne poklapaju.

Damjanovic
13.02.2023-14:49 14:49

Draga Ljiljo, moram da priznam da nijesam čuo za to da je prva porodica u Ct bila iz Kruševca, znam da je najstariji objekat na Ct čini mi se Vlaška crkva, koju su po predanju podigli Vlasi pastiri, u 15 vijeku je i Ivan Crnojević podigao Cetinjski manastir na Ćipuru, Ljiljo čini mi se da malo naginjete tome da se svo stanovništvo u staroj CG naselilo sa Kosova Srbije i Hercegovine, nadam se da ne zamijerate , ali zar bi oni došli iz tako pitomih predjela i naselili se u onom kamenjaru, inače Ljiljo pravoslavlje je na ove prostore i… Pročitaj više »

Pop_Đukan
13.02.2023-15:25 15:25
Reply to  Damjanovic

Uzalud, Damjanoviću! Svi8 smo postali ili od Zlatiboraca i li od nekog iz Lazarevog Kruševca! Ivan Crnojević je prema ljiljinoj “arhivi” ovima plaćao k
iriju da bi izgradio dvor i manasstir na Cetinju! I naravno, osnovao Cetinje “pod kiriju”! Sprdnja!

ljiljs
13.02.2023-14:52 14:52

Postovani Pop-Djukane, Vas dojam da imam poljubac crne mambe ne stoji.Vaspitavana sam i ucena u porodici da volim,postujem,pomazem…Bicu sad i malo neskromna,procitala sam dosta ne samo strucne literature,vec i dosta iz knjizevnosti,i drustvenih nauka,sto mi je omogucilo da se izgradim u duhu humanosti i tolerancije.Nemam krizu identiteta.Svako dobro.

Pop_Đukan
13.02.2023-15:56 15:56
Reply to  ljiljs

I nijesam “Pop Djukan” već jotovani pop! Kao i moj predak koji se sukobio sa Mitrofanom Banom oko statusa Crnogorske Autokefalne pravoslavne crkve! Genetika je čudo!

ljilja
13.02.2023-17:55 17:55
Reply to  Pop_Đukan

.Godpodine Pop,Djukane,,zaista ste me zasmijali kada ste rekli da ste jotovani Djukan.Nije ironija,nego ste bas duhoviti.Ja nemam drugo dj osim ovako na tastaturi.Jotovali ili ne jotovali isto nam se pise.Cvijece smo jedne livade.Nastavite i dalje sa humorom.VEliki pizdrav!

Damjanovic
13.02.2023-14:53 14:53

Ljiljo zaboravio sam o zastavi, ta trobojka je uvedena u CG krajem 19 vijeka, inace pogledajte neke stare fotografije Alaj barjak i krstaš.su bile tradicionalne i najstarije zastave kakva je i ova danasnja!

Progres
13.02.2023-15:20 15:20
Reply to  Damjanovic

Trobojka đje bila dvorska zastava, koju je NIkola uveo za “kućnu upotrebu” upotrebu Dvora! Inače, Nikolino “trobonjicanje” mu je slomilo glavu zbog čega je i umro u bijedi, u egzilu! Mislio je da je lukaviji od Srba, pa je napravio “Onamo-namo” će je njegov “stolovao car”! I svi misle da se radi o srpskom caru a NIkola je i tada znao da je Prizren bio sjedište dukljansakog kralja Bodina! Muka velika kada se pokuša nadmudriti onaj čije je čitavo trajanje sadržano u laži i prevari!

ljilja
13.02.2023-16:11 16:11
Reply to  Progres

Uvazeni progres,Vi vjerovatno imate neko biografsko djelo kralja Nikole,te ste saznali negove zablude i izdaju.

ljilja
13.02.2023-15:30 15:30

Gospodine Damjanovicu,heraldika je zabiljezila sve zastave koje su bile u CG,neke su bile ratne,pa je upitno da li ih treba koristiti.Evo,Hrvatska je ostavila trobojku,samo je na sredinu stavila sahovnicu.Ova najnovija zastava CG,i sami znate da nije referendumski prihvacena.Mogli smo i mi kao Hrvati ostaviti trobojku i na sredini staviti grb Petrovica.Ubijedjena sam da bi to prihvatila velika vecina.Neka vrijeme pokaze svoje kao majstorsko reseto.Na kraju mala sala.Predpostaviljam da ste momak i da se zaljubite u djevojku ,koja se izjasnjava kao Srpkinja.Da li bi ugasili emicije prema njoj?!U duhu tolerancije,srdacan pozdrav.

Pop_Đukan
13.02.2023-15:37 15:37
Reply to  ljilja

Otkri konačno Ljilja svojou “ideologiju”! Aferim, po turski, trobojno, mahmudovski!

Pop_Đukan
13.02.2023-15:39 15:39
Reply to  ljilja

KOja demagogija sa kraja Ljiljinog pisma!? Zaljubiti se u Srpkinju! Koja romansa!

Amor
13.02.2023-15:58 15:58
Reply to  Pop_Đukan

Čuvajte se, Damjanoviću! Poljubac crne mambe je poljubac za “jednokratnu upotrebu”! Lepo sam Vas opomenuo!

ljilja
13.02.2023-16:22 16:22
Reply to  Amor

Amor,mi smo ijekavci,kazemo lijepo,a vi lepo…cemu kamuflaza.Pozdrav!

ljilja
13.02.2023-16:02 16:02
Reply to  Pop_Đukan

Uvazeni pop Djukane,U CG je trenutno 32% Srba,tako da je i to moguce..Iza Vas malo sale,neko je Crnogorac,neko Srbin.,valja nam se medjuse uzimate.Iskren pozdrav.

Pop_Đukan
13.02.2023-16:16 16:16
Reply to  ljilja

Nema šanse! Ja već imam popadiju! “Prvo popadija, pa mantija”!

Amor
13.02.2023-15:52 15:52
Reply to  ljilja

Udvarate li se vi to ovom mladom čoveku, Ljiljo? Predložite mu da razmenite brojeve telefona! Tako je ekonomičnije! Neka je srećno i dugovečno, ako ovaj mladi čovek pristane, u šta prosto sumnjam, jer ste mu stali na najosetljivije mesto!

ljilja
13.02.2023-17:21 17:21
Reply to  Amor

Uvazeni Amor(ljubav),bas ste me nasmejali,pa,ja vec imam troje unucica,zaokruzen porodicni zivot.Sa gospodinom Damjanovicem sam razmenjivala lepu i ljudsku komunikaciju,bez vredjanja.E,to je ljubav prema coveku,bez obzira na razlicita shvatanja.Pozdrav.

ljilja
13.02.2023-15:55 15:55

Gospodine Damjanivicu,vjerovatno se necete sloziti sa mnom ako Vam kazem da ja licno vjerujem u sve sto je o Cetinju napisao Jovan Markus.Jovan je kao sto znate bio i gradonacelnik Cetinja,covjek sirokog obrazovanja koji se drzi cinjenica.Vec sam Vam jednom rekla da su se vjekovima odvijali migracioni procesi.Ljudi sa nasih prostora su odlazili zbog siromastva u plodnu Vojvodinu.Cinjenica je da se vrsila i nasilna kolonizacija. Sinisa Kovacevic je 10 godina radio na dramskom djelu ,pod nazivom Velika drama.Jos uvijek u dusi nosim gorcinu ,jer je sadrzaj autentican.Dio jedne porodice na zahtjev partije odlazi u Vojvodinu ,a dio ne zeli da… Pročitaj više »

Makarije
13.02.2023-16:43 16:43
Reply to  ljilja

Hahahahaha! Joco kokošar! Skadarski posrbljeni Albanac!

Makarije
13.02.2023-16:51 16:51
Reply to  ljilja

I ne kaže se “Folkdojcera”, već Volksdeutscher-a! Sad je jasno, Ljiljo, koji su Vaši “naučni” izvori! Joco, posrbjeni skadarski Albanac, koji je kao komunista progonio vjernike i onda naprasno postao Srbin-pravoslavac! Potražite preko Google Markushi u Albaniji! Ima tamo uglednih ljudi! On zasigurno nije došao ni sa Zlatibora ni iz Kruševca! A njegov predak je navodno bio patrijarh u Pećkoj patrijaršiji!? Patrijaršiji “svih ugarskih (mađarskih) zemalja! Ljiljo, prijateljski savjet, popijte čaj i nemojte očajavati što ste svoje biće ispunili lažima!

ljilja
13.02.2023-17:14 17:14
Reply to  Makarije

Uvazeni Makarije,posto ste covjek od znanja i nauke,a jos vjerovatno Cetinjanin,uputite me sta treba da procitam.Pozdrav.

Makarije
13.02.2023-18:52 18:52
Reply to  ljilja

Ne slažem se sa Vama, u mnogo čemu, ali ono što je izvjesno jeste da imate manire i kulturu komunikacije, i zato Vam odogvaram! Nijesam ni čovjek od znanja ni od nauke, već ljubitelj svega toga! Ipak, kao puno mlađi bio sam u nekim sličnim nedoumiucama sa kojima se i Vi suočavate. Zato sam prestao da vjerujem “babolozima”, “đedolozima”. mitomanima i “guslarima” (uz svo poštovanje prema instrumentu, koji nije sačuvao istoriju, ali je sačuvao veliko umjetničko blago), i počeo da tražim! Tako sam dospio do mnogih saznanja izvan “ideološke nauke” i tako sam “spasio dušu”! Moj savjet, ako uopšte to… Pročitaj više »

ljilja
13.02.2023-20:34 20:34
Reply to  Makarije

Postovani Makarije,svoje stavove,poglede o drustvo ,istoriji,vjeri…gradila sam na mogu reci,jedan sistematican nacin,tj.obrazovanjem,kontaktom sa ljudima razlicitih profilacija,i uvijek prisutnom zeljom za citanjem i rasudjivanjem. Nijesam nikada zavodila ,a nijesam ni dozvoljavala da me neko zavodi u sopstvenoj ideologiji.Nasi roditelji,djedovi i babe su osobe duzne postovanja.Naravno da smo od njih dobijali ono sto je najbolje.Valjda su i oni nesto znali. Sve nam to pomaze u izgradnji individualnosti, kako From kaze,-rad na sebi,izgradnja licnosti. Kultura drustva se razvija izmedju tradicije i progresa.Srdacan pozdrav!

Makarije
13.02.2023-17:01 17:01
Reply to  ljilja

On na Cetinju nema prijatelja, a ni šire! Došao je kao koministički kadar na čeo CT opštine, jer su svi njegovi i on lično bili u Komitetu i špijali svakoga ko je išao u crkvu! Poslije su slijedile posljedice. Inače, prijatelj i kum Arkana, kojemu je pomagao u kriminalnim aktivnostima, a kasnije dovodio pod oružjem njegove Tigrove u Cetinjski manastir da pucaju na Cetinjane! Eto je Vaš idol i izvor saznanja! Ovđe stajem jer pripadamo razlčičitim galaksijama!

Damjanovic
13.02.2023-16:08 16:08

Ali Ljiljo u ustavu iz 1905 ne pise eksplicitno da je trobojka drzavna zastava, tačno je da piše da su narodne boje crvena, plava , bijela ali u tom istom ustavu piše da je crkva CPC pa se prenebjegava to što vama ne odgovara, ne mislim na vas personalno, inače ova danasnja zastava se vrlo često upotrebljavala i bila je istaknuta na dvorcu kralja Nikole isto kao i krstas, takodje i na njegovoj sahrani inače ona je skoro ista kao i zastava Crnojevića, Ljiljo nije mi jasno odakle vama tolike emocije prema trobojci kad je ona krratko.vrijeme bila u upotrebi… Pročitaj više »

ljilja
13.02.2023-17:08 17:08

Gospodine Damjanovic,nova zastava je kako ste i sami rekli uvedena skupstinskom vecinom.Volja narodna se nije provjeravala.Kao gradjanka Crne Gore postujem je ,iako kod mene,da budem iskrena ne izaziva neke emocije. Cini mi se da raspored boja u trobojci Srbije,nije isti kao u nasoj trobojci.Ja zivim u Crnoj Gori,a ne Srbiji.Nakon zavrsenog fakulteta mogla sam da ostanem i radim u Bg,ali nijesam jer sam zeljela da steceno znanje koristim na dobrobit CG.Pozdrav!.

Damjanović
13.02.2023-17:33 17:33

Ljiljo , pogodili ste da se neću složiti, tog covjeka znam davno još kao velikog komunistu i preśednika Cetinjske opštine, kod njega je došlo do ogromne transformacije i preokreta u njegovoj ličnosti, od zakletog ateiste postao je veliki vijernike, što lično ne volim kod ljudi, inače i njegova rodjena braća ne podrzavaju njegove stavove, inače Markuš nijesu stari Cetinjanin no iz Momišića, ali draga Ljiljo vaše je pravo da o njemu tako mislite!

Damjanović
13.02.2023-17:40 17:40

Ljiljo, on se drži činjenica, koje za neke nijesu istinite ni dokazane činjenice, zavisi sa koje strane i ugla posmatrate! Inače meni je Drago da možemo ovako jednim normalnim i demokratskim dijalogom raspravljati i o stvarima o kojima se ne slazemo!

ljilja
13.02.2023-18:13 18:13

Gospodine Damjanovicu,slazem se sa Vama da istorijskim izvorima treba prici objektivno,sistematicno,nepristrasno.Uvijek je bilo i bice tih sporenja.Ja sam za nauku a ne za navijace.Dosta gradje je ostavio piok prof Raznatovic ,rodjeni Cetinjanin.Jednom prilikom je na jednom naucnom skupu,ispricao detalje iz zivota njegovog oca koji je bio perjanik kralja Nikole.Kada je kralj odlaziio u emigraciju on i jos nekolika perjanika nosili su teske bisage(kovcege).Kralj se ukrcao u brod , a perjanik mu kaze:Cestiti kralju i ja cu sa tobom..Kralj njemu:Dodaj te bisage,ne znam ni ja kud cu,a ne tebe jos da vodim.Cim su bisage bile teske moze se pretpostaviti sta je… Pročitaj više »

Pop_Đukan
13.02.2023-18:58 18:58
Reply to  ljilja

I to je laž! Nikola je prodao maršalsku palicu koju je dobiko kao počasni maršal ruske vojske jednom Jevrejinu u Parizu (zlatna palica, ukrašena brilijantima i drugim dragim kamenjem) da ne bi skapao do gladi. Blago je ostalo na Cetinju! Promijenite informante! Bisage su torbe koje se stavljaju preko konjskih sapi a ne kovčezi! To je vaša nauka!

ljilja
13.02.2023-19:26 19:26
Reply to  Pop_Đukan

Postovani Pop Djukane,s obzorom da poznajete detalalje iz kraljevog zivota u.izbjeglistvu, mozete ih saopstiti u pisanom izdanju,u vidu knjige,brosure..u zavisnosti koliko imate materijala. Rado cu procitati.Pozdrav.

Pop_Đukan
13.02.2023-20:08 20:08
Reply to  ljilja

Već sam pisao o tome! Potrudite se da pronaađete, kao što sam i ja tragao! Za početak preporučujem knjigu “Il delitto del’ Intesa” (Giacomo Golfera), zatim knjige srpskog konjičkog potpukovnika Jefta Ružića, potom knjigu Boža Vđukovića takođe potpukovnika koji je sve podatke izvadio iz sr'pskog vojnog arhiva…. za sad aje dovoljno. Ako Vam se svidi daćuj vam i druge naslove poput “Najveći zločin u istoriji” itd.

Pop_Đukan
13.02.2023-20:11 20:11
Reply to  ljilja

Ha! Zaboravih Vam pomenuti da konsultujete i memoare srpskog pukovnika Petra Pešića, koji upravo govori i tim “bisagama”, a kojega je kralj NIkola postavio (radi jedinstva rukovođenja) kao vrhovnog poglavara crnogorske vojske… dovoljno je Ljiljo! Ako prepporučite i Markušu da pročita te srpske izvore, mislim da će doživjeti udar lobanje ili udar grudnoga koša! Za moždani ili srčani udar su potrebniti organi!

Damjanović
13.02.2023-18:30 18:30

Draga Ljiljo potpuno se slažem, želim vam prijatan ostatak dana!

raro
13.02.2023-19:08 19:08

Na sliku fali nezavisno govedo

Sekićanin
13.02.2023-19:53 19:53

Kaže ova dokona baba, Crnogorci su se uselili u tuđe Njemačke kuće. Naši su bili pobjednička vojska, a oni plijene od kad je svijeta i vijeka. Čak su i pokazali samilost prema ostacima nacista(nejač) naši su rasformirali logor u Lovćencu. A komandanta logora predali višim komandama i taj je najverovatnije strijeljan. Postoj knjiga o doseljavanju Crnogoraca u Sikich,autora i svjedoka Njemca, zva se Hartman pa pročitajte tu knjigu.

Makarije
13.02.2023-20:41 20:41
Reply to  Sekićanin

POZDRAV ZA LOVĆENAC

ljilja
13.02.2023-20:42 20:42

Uvazeni Sekicanin,pa i Vi ste dokoni,jer pratite komentare na portalu.Pozdrav i laka noc!

Pop_Đukan
13.02.2023-20:48 20:48
Reply to  ljilja

Moram priznati da ste mi na neki čudan način ipak simpatični! Dobru noć Vam želim, Ljiljo!

Muuuuuu M
13.02.2023-20:47 20:47

Di je nezavisno govedo na fotografiji posto ova slika vristi od dva binarna slova:MUuuuuuuuu muuuuuu muuuuuuu muuuuuuuuuuuu govedaaaaaa

Sekićanin
13.02.2023-20:55 20:55

Kad neko bestidno laže, moje uvažavanje ne može imat. A vama kao ljubitelju i osobi koja ima empatiu, prema nacistima, želim da vam na san dođu jevrejska đeca odvedena na tuširanje u Treblinku. I nemojte samo reći nisu svi Njemci krivi, jer oni su Hitleru bez zadrške davali po pet sinova,i pri tom nisu lelekali.

Sekićanin
13.02.2023-21:00 21:00

Hvala moj dobri Makarije. I velika moja molba, da im nikad ne dozvolimo da lažavinama,truju i ovo jado, što nas je ostalo pravijeh kućevića. A i vrijeme NIČEGOVIĆA će brzijeh dana proć.

Makarije
13.02.2023-21:07 21:07
Reply to  Sekićanin

Poštovanje!

Makarije
13.02.2023-21:12 21:12
Reply to  Sekićanin

SAGLASAN!