Viši sud u Bijelom Polju, u vijeću sastavljenom od sudija Šefkije Đeševića kao predsjednika, Violete Raičević i Jadranke Ćulafić, nedavno je odbio žalbu portala Aktuelno i potvrdio presudu Osnovnog suda u Kolašinu koji je u januaru donio odluku da naš portal mora da plati 2.000 eura po tužbi medijskog tajkuna, suvlasnika koncerna Daily press Željka Ivanovića zbog prenošenja tekstova iz serijala “Voajer i balerina” koji je objavljen u Dnevnim novinama.

Šeki Radončić, FOTO: CDM

Nakon što je potvrđena ova sramna presuda na štetu portala Aktuelno po ko zna koji put se pokazalo da su prestrašene i korumpirane sudije i ucjenjivački mediji koje u javnosti često nazivaju “reketašima” i “mafijaškim medijima”, najbolji recept za urušavanje integriteta koji crnogorsko pravosuđe uz veliku muku godinama pokušava da povrati.

Podsjetimo, suvlasnici koncerna Daily press u čijem su vlasništvu dnevna novina, televizija i portal Vijesti, Željko Ivanović i Miodrag Miško Perović tužili su krajem marta prošle godine portal Aktuelno zbog prenošenja tekstova iz serijala “Voajer i balerina” autora Šekija Radončića. Ivanović i Perović su tom prilikom osim portala Aktuelno tužili i Dnevne novine, Standard, Antenu M, CDM, Portal Analitiku i Skala radio.

Željko Ivanović (LIJEVO, BEZ ŠEŠIRA), suvlasnik “Vijesti”, medijski reketaš i pokrovitelj SPC, mrzitelj Crne Gore, najveći fan Novaka Đokovića, zaštitnik srpstva i Katnićev medijski pendrek za jednokratnu upotrebu – “Goveče” , “Govedo”, “Govedo sa krštenicom” – tako ga u svom dokumentarnom romanu “Miško Kesedžija i njegove bize (esej o montenegrinskom zlu) zovu autori Marko Vešović i Šeki Radončić

Da stvari budu još gore po slobodu izražavanja, osim što je portal Aktuelno dužan da plati odštetu zbor prenošenja tuđeg teksta, sud je naložio da uklonimo sva četiri teksta objavljena u okviru serijala “Voajer i Balerina”! Iako je očigeldno da se ovdje radi o brutalnoj cenzuri i zabranjivanju jednog oblika književnog djela, portal Aktuelno je u skladu sa praksom poštovanja crnogorskih pravosudnih institucija privremeno uklonio, po ocjeni suda, “sporne” tekstove.

Ovakva odluka crnogorskih sudova, predstavlja presedan i eksplicitni oblik cenzure kakav nije viđen još od 1933. godine kada su Hitlerovi simpatizeri u nacističkoj Njemačkoj na ulicama palili lomače i na njih bacali knjige koje su smatrali za nepodobne.

Strah da se ne nađu na potjernicama Vijesti

Autor serijala “Voajer i balerina” poznati novinar i publicista Šeki Radončić, komentarišući za portal Aktuleno cenzuru čiji smo svjedoci, navodi da ovakva presuda govori o katastrofalnom stanju u kojem se nalazi crnogorsko pravosuđe, ali i strahu koji vlada od “medijskih dželata” iz koncerna Vijesti.

“Kao čovjek koji je godinama pratio rad crnogorskih i međunarodnih sudova mogu konstatovati da ova i ovakva presuda sudije Đeševića, kojom se presuđuje da se književni tekstovi, kakav je, dakako, serijal „Voajer i balerina“ brišu sa portala, odnosno spaljuju, više govori o katastrofalnom stanju u crnogorskom sudstvu, nego o sudiji koji je potpisao takvu presudu. Podvlačim, potpisao, jer je tu presudu izrekao neko iznad njega, baš kao i one prethodne izrečene Skali radiju, CDM-u i Anteni M, a po tužbama dvojice medijskih hohštaplera Miodraga Perovića i Željka Ivanovića, koji autoru nikako ne mogu da zaborave taj serijal”, kazao je Radončić za Aktuelno.

Navodi da je ovakva odluka suda u Bijelom Polju rezultat straha od “medijskih najamnika”.

Da li se vraćamo u 1933. godinu? Nacisti spaljuju knjige “nepodobnih autora”

“Pošto riba nikada ne smrdi od repa, već od glave, ne krivim sudiju Šefkiju Đeševića, što je donio ovakvu presudu. Znao je, sudija Đešević, baš kao i oni koji su ga selektovali da tobože sudi u ovom slučaju, da će, ako odbaci tužbu  prodavaca laži,  od njihovih  medijskih najamnika dobiti po prstima”, kazao je Radončić i naveo konkretne primjere pritiska kojima je Đešević bio izložen od Vijesti:

“Površnom pretragom Googla, vidjećemo da su Vijesti, baveći se likom i djelom sudije Đeševića zabilježile da je Komisija za sprječavanje sukoba interesa  2015. godine utvrdila kako je dao netačne podatke o svojim prihodima i imetku, konstatujući: ‘Pošteni sudija Višeg suda u Bijelom Polju, Šefkija Đešević sakrio citroen’. Vijesti su Đeševića šikanirale i prozivale kako optuženog Duška Šarića, kojem je sudio, nije persirao, što striktno nalaže struka, već ga je oslovljavao sa ti, i govorio mu: „Je’l u redu Duško?“. Portal FOSS je objavio i kako je sudija Đešević 2019. godine, istom čovjeku, izvjesnom Milivoju Mrdaku, u samo sedam dana izrekao dvije presude. I to za isto djelo. Prvom presudom je Mrdaku presudio kaznu kućnog zatvora od 45. dana, a drugom, izrečenom šest dana kasnije, da ide u zatvor 45. dana. Da sve bude gore, i jedna i druga presuda, iako različite sadržine, imale su isti zavodni broj, baš kao i datum vijećanja”, navodi Radončić.

Kako napominje, zasad neće dalje nabrajati šta su sve Vijesti i drugi mediji pisali o sudiji Đeševiću.

“Ali ću podvući da on dobro zna da bi poštenom presudom stavio glavu na panj ispod sjekire medijskih dželata. Baš kao što to znaju  inkvizitori iz pozadine, koji u pustom strahu da se ne nađu na potjernicama Vijesti, određuju ranjivog Đeševića da ‘spaljuje tekstove i knjige’, umjesto da odrede sudiju bez profesionalnih hipoteka i strahova”, poručio je Radončić.

B.K.

 

guest
1 Komentar
Najstariji
Najnoviji Najpopularniji
Inline Feedbacks
Pregedaj sve
gagi
gagi
21.07.2020-11:44 11:44

Nista novo u Crnogorskom pravosudju,sve lopov do lopova,naravno korumpirani bez trunke obraza i morala,podmazani od oloskih vlasnika “vijesti” Miodraga Perovica Don Lupeza i Zeljka Ivanovica Goveceta sa Krstenicom i ta “imena”ce im DOZIVOTNO ostati,inace obadvojica “mogu nositi cojstvo bez podlimace”..