Iako su Osnovni i Viši sud u Podgorici u potpunosti odbacili kao neosnovnu pravnu konstrukciju protiv biznismena Zorana Bećirovića, koju je Specijalni tužilac Milivoje Katnić preko ODT-a u Podgorici pokušao na silu da progura u sudsku proceduru, dnevne novine Vijesti, koje su danima pomno pratile ovaj slučaj, nijesu čak ni objavile informaciju o odbacivanju optužnog predloga!

Samoproklamovani tajnovidac i epidemiolog Milivoje “Polakote” Katnić: “On nema nikakve nadležnosti sa predmetima”, “Nepovratno pozitivno izmijenio strukture i supstance u tužilaštvu”, “Poslije toga dakle zbog toga. Znači to je logička greška”

Kako smo već pisali Viši sud je odbacio žalbu ODT-a u Podgorici na odluku Osnovnog suda koji je 17. januara odbio optužni predlog protiv Bećirovića zbog navodnog krivičnog djela “sprječavanje dokazivanja”. Takođe je jasno utvrđeno, kako smo pisali, da je u ovom slučaju Specijalni tužilac stavio svoje lične motive ispred struke i time kompromitovao instituciju na čijem je čelu, ali i čitav pravosudni sistem Crne Gore.

Pitanje koje se ovom pirlikom nameće je – kako to da su dnevne novine Vijesti, uz televiziju Vijesti i istoimeni portal, sa velikom pažnjom pratile hapšenje Bećirovića krajem prošle godine i danima senzacionalistički izvještavali o tom slučaju, a sad kad se ispostavilo da se radi o apsolutno neosnovanim optužbama, čak se nijesu potrudili da objave infomraciju o odbacivanju optužnog predloga?

Crnogorski Eliot Nes i medijske senzacije

Više je nego jasno da u ovom slučaju Vijestima, ali i još nekim medijima (o kojima ćemo pisati drugom prilikom), namjera nije bila objektivno informisanje javnosti, već su po svemu sudeći u saradnji sa Specijalnim državnim tužiocem koji je želio jeftini PR, samo iskoristili priliku da nastave dugogodišnju hajku na Bećirovića i portal Aktuelno (čiji je Bećirović jedan od osnivača).

Čudni kriterijumi: Pet godina zatvora zbog sms poruke u kojoj i nema prijetnji…

Iako informacija o odbacivanju optužbi protiv Bećirovića nije objavljena u Vijestima, vijest o hapšenju je “odzvanjala” danima sa naslovnih strana uz senzacionalističke naslove kao što su: “Biznismen i prijatelj Mila Đukanovića juče lišen slobode”, “Prijeti mu pet godina zatvora”…

Katniću je ovo vjerovatno sve imponovalo jer je, zaslijepljen ličnim motivima i osjećajem više vrijednosti zbog učestvovanja u par visokoprofilnih slučajeva, želio sebe da predstavi kao crnogorskog Eliot Nesa koji hapsi “tajkune bliske vlasti”.

A ko se bolje uklapao u tu Katnićevu fiksaciju nego Bećirović, kojeg Vijesti godinama putem tekstova zasnovanih na lažnim informacijama pokušavaju da kompromituju i ocrne, da bi ga nakon toga doveli u vezu sa predsjednikom Crne Gore Milom Đukanovićem i time državu predstavili kao mafijašku.

Katniću su Vijesti dobro došle kao ispomoć

Ako uzmemo u obzir način na koji djeluju mediji u okviru koncerna Daily press, jasno je da je nakon neosnovanog privođenja zbog sms poruke, to bila prilika da se, uz napade na Bećirovića, nastavi i orkestrirana hajka protiv Portala Aktuelno od strane vlasnika i uredništva kompanije Daily press u čijem su vlasništvu Vijesti, TV Vijesti, portal Vijesti i Monitor. Samo što su ovom prilikom napade vršili uz svesrdnu pomoć specijalnog tužioca.

Uređivačka politika ovog opskurnog medijskog koncerna došla je kao “kec na desetku” Katniću koji je, inspirisan svojim ličnim motivima, mogao putem nezvaničnih kanala da plasira razne neistine o Bećiroviću, a da pri tom te (dez)informacije budu bez provjere danima objavljene u Vijestima i ostalim medijima koncerna Daily press.

Logika Vijesti – neosnovano ocrniti Bećirovića pa pomenuti njegove prijateljske veze sa Đukanovićem

Najbolji primjer su tekstovi u kojima su Vijesti navodile da Bećiroviću prijeti pet godina zatvora “prema njihovim pouzdanim saznanjima iz Tužilaštva”. Samo je ostalo nejasno koji bi to sud osudio nekoga na pet godina zatvora zbog sms poruke koja čak nema ni elemente prijetećeg sadržaja. Za Katnića i Vijesti to je bilo manje bitno.

Jasno je da su „Vijesti“ i Katnić u ovom slučaj napravili odličnu saradnju i  doblili priliku da se obračunaju sa Bećirovićem i portalom Aktuelno čija je uređivačka politika “trn u oku” nalogodavaca ovog medija i specijalnog tužioca, ali i još nekih medija o čemu će biti riječi u posebnom tekstu.

Priznali manipulacije

Da bi čitaoci imali jasniji uvid u prirodu saradnje Katnića sa Vijestima, treba podsjetiti na brutalne napade koje mediji u vlasništvu koncerna Daily press sprovode protiv Bećirovića i portala Aktuelno.

Ombudsmanka “Vijesti” Paula Petričević nedavno donijela odluku kojom je usvojena žalba Bećirovićevog advokata Branka Čolovića povodom članka objavljenog u “Vijestima” 12.03.2020. godine, zbog apsolutno netačnog navoda (da ne upotrijebimo termin notornih laži) da je njegov klijent vlasnik kompanije AD Ski Resort Kolašin 1450 “preko of-šor firmi”.

Petričević je priznala ono što je svim učesnicima u procesu mukotrpne prepiske od početka bilo jasno – uredništvo ovog dnevnog lista vršilo je manipulacije, prekršilo kodeks i lagalo o navodnoj “offshore” firmi biznismena Zorana Bećirovića.

Kristalno je jasno da su vlasnici i uredništvo “Vijesti” u ovom slučaju nevoljno priznali “previd” (čitaj – manipulaciju) tek nakon upornih i konstantnih žalbi koje je advokat Čolović podnosio ombudsmanki ovog dnevnog lista. Ali upornost se isplatila i nakon više od mjesec prepiski, potvrđeno je da su “Vijesti” po ko zna koji put, prekršile kodeks novinara na štetu Bećirovića.

Ovakvo postupanje uredništva Vijesti može da začudi samo neupućene, a oni koji imaju barem i nagovještaj kako funkciniše ova parapolitička informativna tvorevina, ali i ostatak medija u vlasništvu koncerna Daily press, posljednji slučaj oko navodne “of-šor” firme Bećirovića doživljavaju kao njihov uobičajeni “modus operandi”.

Godinama udarna tema “Vijesti”

Bećirović je godinama na meti Vijesti, a napadan je toliko puta da je na Cetinju 2017. godine objavljeno drugo dopunjeno, kapitalno djelo na 570 strana pod naslovom “Dosije II”, gdje su dokumentovane manipulacije i laži koje su mediji iz koncerna Daily pres (Vijesti i Monitor) uz dnevni list Dan (kojim se nećemo baviti ovom prilikom), objavljivali o njemu.

O Bećiroviću su Vijesti godinama objavljivale notorne laži, a da pri tom nijesu birali temu o kojoj će pisati. Laži su varirale od toga da iz Ski centra Kolašin 1470 “otpuštaju radnike bez razloga” (iako ne dolaze na posao po tri mjeseca), pa sve do bombastičnih tekstova koji obiluju neistinama, sa još bombastičnijim naslovima u kojima se pominju milioni, sumnjivi Rusi, veze sa državnim vrhom…

Cilj tekstova je bio jasan – kriminalizovati Bećirovića na osnovnu notornih laži i manipulacija, dovesti ga u vezu sa državnim vrhom i poželjno sa predsjednikom (tada premijerom) Milom Đukanovićem koji je krajnja, gotovo patološka, fiksacija vlasničke strukture Daily press. Time bi putem manipulacija i serije lažnih vijesti, osim Bećirovića, bila kriminalizovana i ocrnjena vlast, država i ugrožena njena stabilnost i spoljnopolitička orjentacija ka NATO i EU integracijama.

Način na koji su Vijesti plasirale ovakve tekstove i ono što bi uslijedilo nakon toga je identično u svakom pojedinačnom slučaju. Tekst se objavi, Bećirović reaguje preko svog advokata i tek nakon mukotrpne prepiske sa ombudsmankom Vijesti, uredništvo pod zakonskom prisilom, prizna grešku i nevoljno objavi izvinjenje ili ispravku. I tako godinama.

Aktuelno na meti

Osim pritisaka putem tekstova koji obiluju pogrešnim informacijama, vlasnička struktura Daily press-a koristi se još jednim metodom u cilju zastrašivanja i obračuna sa onima sa čijim stavovima nijesu saglasni – zloupotrebom sudskih organa. Kako izgleda taj način djelovanja najbolje je na svojoj koži osjetio portal Aktuleno koji je na udaru novinara i vlasnika koncerna Daily press.

Podsjetimo, sinhronizovana i orkestrirana serija beskrupuloznih napada vlasničke strukture i dijela novinara medijskog koncerna Daily press, u čijem je vlasništvu i novina Vijesti, na portal Aktuelno, putem zloupotrebe sudskih organa, doživjela je kulminaciju početkom prošlog mjeseca.

Željko Ivanović, suvlasnik “Vijesti” i Katnićev medijski pendrek za jednokratnu upotrebu – “Goveče” , “Govedo”, “Govedo sa krštenicom” -tako ga u svom dokumentarnom romanu “Miško Kesedžija i njegove bize (esej o montenegrinskom zlu) zovu autori Marko Vešović i Šeki Radončić

Nakon što su novinarke nekad uglednog, a danas beznačajnog niskotiražnog nedeljnika “Monitor” Milena Perović Korać  i Milka Tadić Mijović podnijele tužbu protiv Ski Resorta Kolašin 1450 u čijem je vlasništvu portal Aktuelno, stigla je tužba  suvlasnika Daily pressa Željka Ivanovića. Ivanović i njegove koleginice tražili su da im se isplati po 5.000 eura za naknadu nematerijalne štete koju, navodno, i dalje trpe zbog objavljivanja književnog djela “Miško Kesedžija i njegove bize” autora Marka Vešovića i Šekija Radončića na našem portalu.

Tužba Ivanovića koja je stigla 4. marta je peta u posljednjih godinu od strane novinara ili vlasnika ovog medijskog koncerna! Perović i Ivanović, podsjetimo, su krajem marta prošle godine tužili portal Aktuelno zbog prenošenja tekstova iz serijala “Voajer i balerina” autora Šekija Radončića koji je objavljen u Dnevnim novinama.

I pored svih činjenica o manipulacijama i zloupotrebama od strane medija u vlasništvu koncerna Daily press, za koje su potrebni tomovi knjiga da bi se dokumentovali, vlasnici ove parapolitičke medijske tvorevine uporno pred evropskim i domaćim institucijama sebe predstavljaju kao žrtve i primjer objektivnosti.

U tome im svesrdno pomažu i pojedini državni organi, kao što se vidjelo na primjeru Specijalnog državnog tužilaštva, koje ih koristi kao “medijski pendrek” za obračun sa neistomišljenicima.

A koje je medije Katnić koristio kao oružje za obračun sa neistomišljenicima i kao portparole Specijalnog tužilaštva pisaćemo u nekom od narednih tekstova.

U.P.A.

Komentari

avatar