Savjet RTCG: Ćirovićkoj povrijeđena prava, Lekoviću ukinuti disciplinski postupak

Na današnjoj sjednici Savjeta Radio-televizije Crne Gore razmatraju se žalbe koje su tom tijelu uputili novinari Zoran Leković i Nevenka Ćirović

Savjet Radio-televizije Crne Gore smatra da je u slučaju Nevenke Ćirović došlo do povrede prava novinara i zatražio da se pokrene postupak zaštite. Za je glasalo 5 od 6 članova Savjeta. U slučaju Zorana Lekovića, članovi Savjeta smatraju da nemaju dovoljno informacija na osnovu kojih bi se izjasnili, pa to tijelo nije zaključilo da su i njegova prava povrijeđena. Da su povrijeđena prava Lekovića smatraju samo dva člana Savjeta. Prepuručili su i da se prekine disciplinski postupak protiv Lekovića koji je u toku.

Na današnjoj sjednici Savjeta Radio-televizije Crne Gore razmatraju se žalbe koje su tom tijelu uputili novinari Zoran Leković i Nevenka Ćirović.

Ćirovićka u dopisu Savjetu tvrdi da je u njenom prilogu koji je emitovan u Dnevniku cenzurisana izjava ambasadora EU u Crnoj Gori Aiva Orava dok se Leković Savjetu RTCG žalio da mu menadžment i uredništvo nameću goste i teme, te da emisiju “Okvir” režira neko van Javnog servisa.

Članovi Savjeta Milan Radović i Goran Sekulović saglasni su da cenzure jeste bilo.

“Prvi put od kad sam u Savjetu imamo dokumentovano da je izvršena cenzursa”, kazao je Radović.

Goran Sekulović je ocijenio da je to bilo nepotrebno, nedopustivo i štetno za kuću.

“To je bilo potpuno deplasirano čak i štetno po onoga ko to plasira, štetno po matičnu kuću, veliki autogol, to treba sankcionisati s vrha kuće bez obzira od koga i u kom trenutku to dolazi, to je nedopustivo”, kazao je Sekulović.

Direktor TVCG Slavko Đurđić istakao je da Savjet ovom raspravom krši član 59 Statuta RTCG. On navodi da je u skladu sa tim dokumentom zaposleni dužan da se najprije obrati nadređenima. Ako na dobije odgovor u roku od 7 dana onda se, kako je kazao, novinar može obratiti Savjetu.

“Ovdje se termin cenzura lako upotrebljava. Urednik koji slaže emisiju procjenjuje minutažu i ako je potrebno krati prilog. Izostala je ta rečenica Orava ali mi je rečemo da je ona već bila u više naših informativnih emisija. Budući da je tema bila nešto drugo urednica je to skratila. Greška je jedino što je urednica trebala da obavijesti Nevenku o skraćivanju”, kazao je Đurđić.

On tvrdi da o cenzuri nema riječi.

“Stav nije sakriven emitovan je u ranijim emisijama, problem je bila samo dužina priloga, trebalo je da urednik da pozove, mi te prakse imamo ali oni nekada ne mogu da stignu svakog novinara da obavijeste”, kazao je Đuđić.

Govoreći o tvrdnjama Lekovića, Đurđić je kazao da neće da prejudicira ishod disciplinskog postupka koji je u toku.

“Leković je angazovao 3 advokata, ja se tim povodom neću izjasniti danas već javno na disciplinskom postupku. Ako ga oslobode u postupku ja ću se javno izvinuti”, kazao je Đurđić.

Sekulović je po pitanju Lekovića bio saglas sa Đurđićem.

“Poklopile su se okolnosti koje ne idu na ruku ugledu kuće. 10 puta je pustite 1 izostane, i 1 kad izostane postane slučaj”, kazao je Sekulović.

Član savjeta Vladimir Pavićević je Đurđića podsjetio na član 61 koji, kako dodaje, podrazumijeva da novinari mogu sa traže zaštitu Savjeta.

“Da li izjava Orava bila u ranijim emisijama nije važno jer se radi o slučaju koji je pobuđivao veliku pažnju javnosti”, kazao je Pavićević.

Radović smatra da su Leković i Ćirovićka pod pritiskom ovog i ranijih menadžmenta.

“Moj zaključak, zbog njihovog rada koji nije u suprotnosti s javnim interesom”, kazao je Radović.

Generalni direktor RTCG Božidar Šundić kazao je da se ti novinari njemu nijesu obratili i smatra da su trebali. On je istakao da skraćivanje priloga nije cenzura.

“Zašto onda postoje urednici i hijerarhija. Urednik odlučuje o materijalu koji se emituje u Dnevniku. Moje je mišljenje, uz malo više razumijevanja novinara i urednika završilo bi se sve bez problema”, kazao je Šundić.

I on je pozvao članove Savjeta da ne raspravljaju o tvrdnjama Lekovića do okončanja disciplinskog postupka.

Šundić smatra da su ove teme isključivo u nadležnosti generalnog direktora i predložio da on razgovara sa Lekovićem i Ćirovićkom i o tome obavijesti Savjet.

Mimo Drašković je poručio menadžentu da im se ne sudi, i poručio da očekuje da se utvrde činjenice u oba slučaja.

“Simptomatično mi je da je u dopisu Ćirovićke predstavljen dokaz i to je samo urednički propust i menadžment treba da se pobrine”, kazao je Drašković i izrazio očekivanje da se ovakvi propusti više neće ponoviti.

“Nije dobro za RTCG ni kad novinari reaguju na neprikladan način. Smatram da bi menadžmet trebao da povede računa i da jasne smjernice da se ovo ne bi ponavljalo”, istakao je Drašković.

U ovakvim situacijama, kako je kazao, treba brzo reagovati.

“Da bi se smirile tenzije koje se nekad dižu vještački treba samo brzo reagovati kad se problemi pojave. Ovdje svaki novinar i urednik misli da su najbolji i da niko ne zna bolje, na mijenjanju toga se treba radiri”, kazao je Drašković.

Predsjednik Savjeta Ivan Jovetić smatra da je u slučaju Ćirović došlo do propusta.

“Svi mi vršimo funciju pod okom javnosti i smatram i da treba da pazimo šta pišemo na društvenim mrežama”, kazao je Jovetić.

Govoreći o pisanju Lekovića na Fejsbuku, direktor TVCG je istakao da treba regulisati i pisanje novinara na društvenim mrežama.

“Leković me nije vrijeđao kao Slavka Đurđića nego kao direktora TVCG na jedan neprimjeren način. Neću podnositi privatne prijave ali želim da se zbog budućih slučajeva reguliše šta novinari pišu na društvenim mrežama kao u civilizovanim zemljama”, kazao je Đurđić.

Rukovodilac MMC-a Ilija Šuković tvrdi da su RTCG i njeni urednici i novinari nezavisni te da se unutrašnja organizacija u kući mora poštovati. On je istakao i da kraćenje i redigovanje priloga nije cenzura ali se, kaKo je dodao, to mora uraditi u dogovoru urednika i novinara.

Komentari

avatar