Radikalizacija i nasilni ekstremzam su složeni društveni problemi, koji se moraju rješavati integrisanim pristupom koji uključuje rad stručnjaka iz raznih oblasti, a na prvoj liniji odbrane od ekstremističkih tendencija su prosvjetni radnici, poručio je državni sekretar u MUP-u i nacionalni koordinator za borbu protiv nasilnog ekstremizma Dragan Pejanović na radionici “ Prevencija nasilnog ekstremizma i radikalizacije koji vode ka terorizmu za profesore osnovnih i srednjih škola”, koju je organizovao Nacionalni operativni tim i Ministarstvo prosvjete u saradnji sa Misijom OEBS-a u Crnoj Gori.

foto MUP

Ističući da je sprečavanje radikalizacije samo po sebi izazov, naročito u ranoj fazi, Pejanović je saopštio da mladi koji imaju kritičko mišljenje i koji razumiju aktuelne društvene procese mogu biti zaštićeni od ekstremističkih i radikalnih ideja,koje vode ekstremnom nasilju, te da se u tom cilju velika pažnja posvećuje jačanju sistema obrazovanja, uloge nastavnog kadra i svih profesionalaca koji rade sa djecom.

“Nastavnici i profesori imaju lični kontakt sa mladima i omogućavaju bezbjedan prostor koji može da podstakne osećaj pripadnosti državi, kritičko razmišljanje i izgradnju identiteta. Prema njegovim riječima, škola je mikrokosmos društva, a pedagozi i svi oni koji rade sa djecom mogu pomoći u prevenciji negativnih pojava. Moramo pomoći mladima podsticanjem kreativnosti, afirmacijom sporta i vannastavnih aktivnosti”, poručio je Pejanović.

Program menadžer za bezbjednost i saradnju u Misiji OEBS-a Džon Korigan kazao je da je nasilni ekstremizam postao ozbiljna prijetnja sa kojom su suočena društva širom svijeta.

“Uprkos tome, ne postoji jedinstveno rješenje. Sigurnosni odgovori su važni, ali nisu dovoljni. Potrebna nam je meka snaga, kao što je obrazovanje. Konkretno, potrebno nam je relevantno, inkluzivno i jednako kvalitetno obrazovanje”, saopštio je Korigan.

Prema njegovim riječima, obrazovanje je alat za sprječavanje nasilnog ekstremizma.

“OEBS nastoji da pomogne zemljama u pružanju obrazovnih programa koji grade otpornost mladih na nasilno ekstremističko razmjenjivanje poruka i podstiču pozitivan osjećaj identiteta i pripadnosti. To mora biti urađeno i u Crnoj Gori”, istakao je Korigan.

Generalni direktor Direktorata za obrazovanje pripadnika manjinskih naroda i drugih nacionalnih zajednica u Ministarstvu prosvjete Marash Dukaj saopštio je da je obrazovanje najbolja nenasilna metoda koja podstiče pozitivne promjene i kao takvo utiče na sve sfere društva i života svakog pojedinca.

“Zato je važno staviti akcenat upravo na rad sa djecom, omladinom pa i odraslima, posebno onima koji su pripadnici ranjivih kategorija, ali i na radu sa profesionalcima”, kazao je Dukaj.

Ukupno 80 nastavnika iz 36 osnovnih i 21 srednje škole iz gradova širom Crne Gore prošlo je obuku koja je obuhvatila diskusije o procjeni rizika, mehanizmima sprječavanja i suzbijanja nasilnog ekstremizma, onlajn radikalizaciji i zloupotrebi društvenih mreža, kao i brojne studije slučaja.

Poseban naglasak stavljen je na korišćenje interneta u svrhu radikalizacije i terorizma, kroz diskusiju o nacionalnim izazovima i identifikovanje potencijalnih rješenja.

Tema seminara usaglašena je sa prioritetima Akcionog plana za 2019. godinu, a obuku je vodila prof.dr Marija Đorić, naučna saradnica na Institutu za političke studije u Beogradu.

guest
0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregedaj sve