Utorak, 23 Aprila, 2024
Rubrika:

Odabrano 10 radionica za unaprjeđenje nastave o kulturnoj istoriji manjina

Autori izabranih radionica će biti kontaktirani oko detalja publikovanja radionica i imaće priliku da ih predstave na treningu za profesore istorije koji je planiran za mart ove godine

Urednički tim Centra za građansko obrazovanje CGO i Udruženja profesora istorije Crne Gore HIPMONT odabrao je 10 radionica za unaprjeđenje nastave o kulturnoj istoriji manjina.

Kako je saopšteno iz CGO, ta organizacija i HIPMONT su polovinom januara objavili konkurs “Bogatstvo različitosti – kulturna istorija manjina u Crnoj Gori”, koji je generisao veliki broj visoko-kvalitetnih radionica.

Odabrane su sljedeće radionice, koje koje su date prema temama koje pokrivaju a ne prema rang listi:

Sait Šabotić (OŠ „Mileva Lajović Lalatović“, Nikšić): Orijentalno islamska kultura, kulturna baština bošnjačko/muslimanskog stanovništva Nikšića;
Ljiljana Bajčetić (Gimnazija „Tanasije Pejatović“, Pljevlja): Crtice iz svakodnevice muslimanskog stanovništva Pljevalja;
Marko Radojević (Gimnazija “Panto Mališić”, Berane): Afirmacija suživota i tolerancije;
Valentina Knežević (OŠ „Dr Dragiša Ivanović“, Podgorica): Albanci – porijeklo, način života i put do stvaranja nezavisnosti;
Sait Šabotić (JU OŠ “Mileva Lajović Lalatović”, Nikšić): Albanci u Crnoj Gori;
Tatjana Zambata (JU Gimnazija Kotor): Bokeljska mornarica;
Martina Saulačić Lompar i Marija Saulačić (OŠ „Ivo Visin“, Prčanj): Fešta sv.Tripuna –zaštitnik grada;
Igor Radulović (Gimnazija “Slobodan Škerović”, Podgorica): Obrazovanje romske populacije na prostoru Crne Gore;
Igor Radulović (Gimnazija “Slobodan Škerović”, Podgorica): Istorija Jevreja na tlu Crne Gore;
Vesna Kovačević (Gimnazija “Slobodan Škerović”, Podgorica) i Zvezdana Lakić (JU SSŠ “Ivan Uskoković”, Podgorica): Crna Gora – susret multietičnosti.
Iz CGO ističu da je, uz ispunjenje tehničkih uslova konkursa, prilikom odabira radionica vođeno računa o nizu kriterijuma: primjer dobre prakse korišćenja inovativnih nastavnih metoda i oblika rada; ostvarenost osnovnih didaktičkih principa nastave; primjena metoda multiperspektivnosti u nastavi; razvijanje kritičkog mišljenja kod učenika; jačanje svijesti i razvijanje dijaloga o zajedničkoj prošlosti u cilju ostvarivanja pomirenja; osnaživanje kompetencija nastavnika kako da predaju kontroverzne i osjetljive teme u nastavi istorije.

“Takođe, urednički tim je pored kvaliteta radionica imao fokus i na zastupljenost tema koje se bave svim manjinskim narodima i drugim manjinskim nacionalnim zajednicama u Crnoj Gori. Autori izabranih radionica će biti kontaktirani oko detalja publikovanja radionica i imaće priliku da ih predstave na treningu za profesore istorije koji je planiran za mart ove godine”, naglasili su iz CGO.

Nagradni konkurs je dio aktivnosti projekta “Bogatstvo različitosti – kulturna istorija manjina u Crnoj Gori”, koji CGO sprovodi u partnerstvu sa HIPMONT-om, a podržalo ga je Ministarstvo pravde, ljudskih i manjinskih prava.

Najnovije

Najčitanije

Povezano

Komentari

Subscribe
Notify of

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregedaj sve