Ombudsmanka “Vijesti” Paula Petričević konačno je prije nekoliko dana priznala ono što je svim učesnicima u procesu mukotrpne prepiske od početka bilo jasno – uredništvo ovog dnevnog lista vršilo je manipulacije, prekršilo kodeks i lagalo o navodnoj “offshore” firmi biznismena Zorana Bećirovića.

FOTO: RTCG

Petričević je u utorak donijela odluku kojom je usvojena žalba Bećirovićevog advokata Branka Čolovića povodom članka objavljenog u “Vijestima” 12.03.2020. godine, zbog apsolutno netačnog navoda (da ne upotrijebimo termin notornih laži) da je njegov klijent vlasnik kompanije AD Ski Resort Kolašin 1450 “preko of-šor firmi”.

Kristalno je jasno da su vlasnici i uredništvo “Vijesti” nevoljno priznali ovaj “previd” (čitaj – manipulaciju) tek nakon upornih i konstantnih žalbi koje je advokat Čolović podnosio ombudsmanki ovog dnevnog lista. Ali upornost se isplatila i nakon više od mjesec prepiski, potvrđeno je da su “Vijesti” po ko zna koji put, prekršile kodeks novinara na štetu Bećirovića.

Ovakvo postupanje uredništva Vijesti može da začudi samo neupućene, a oni koji imaju barem i nagovještaj kako funkciniše ova parapolitička informativna tvorevina, ali i ostatak medija u vlasništvu koncerna Daily press, posljednji slučaj oko navodne “of-šor” firme Bećirovića doživljavaju kao njihov uobičajeni “modus operandi”.

Knjiga koautora Vešovića i Radončića rasprodata u rekordnom roku

Najbolju analizu načina na koji funkcionišu mediji u okviru koncerna  Daily press napravili su u svojoj knjizi “Miško Kesedžija i njegove bize – esej o montenegrinskom zlu”, Marko Vešović i Šeki Radončić, gdje, između ostalog, navode desetine primjera teške neprofesionalnosti i manipulacija, a medije i vlasničku strukturu koncerna Daily press nazivaju “medijska mafija”. Portal Aktuelno objavio je u više od 100 nastavaka čitavu knjigu nakon čega smo se, naravno, našli na žestokom udaru ove opskurne medijske organizacije.

Bećirović godinama udarna tema “Vijesti”

Vešovićeva i Radončićeva knjiga, međutim, nije jedino značajnije pisano svjedočanstvo o medijskim  manipulacijama dnevnog lista “Vijesti” i medija u suvlasništvu koncerna Miodraga Perovića i Željka Ivanovića.

Jedna od lažnih vijesti – “ugroženi radnici”

Na Cetinju je 2017. godine objavljeno drugo dopunjeno, kapitalno djelo na 570 strana pod naslovom “Dosije II”, gdje su dokumentovane manipulacije i laži koje su mediji iz koncerna Daily pres (Vijesti i Monitor) uz dnevni list Dan (kojim se nećemo baviti ovom prilikom), objavljivali o biznismenu Zoranu Bećiroviću.

O Bećiroviću su Vijesti godinama objavljivale notorne laži, a da pri tom nijesu birali temu o kojoj će pisati. Laži su varirale od toga da iz Ski centra Kolašin 1470 “otpuštaju radnike bez razloga” (iako ne dolaze na posao po tri mjeseca), pa sve do bombastičnih tekstova koji obiluju neistinama, sa još bombastičnijim naslovima u kojima se pominju milioni, sumnjivi Rusi, veze sa državnim vrhom…

Voljeli da pišu o milionima i sumnjivim Rusima

Cilj tekstova je bio jasan – kriminalizovati Bećirovića na osnovnu notornih laži i manipulacija, dovesti ga u vezu sa državnim vrhom i poželjno sa predsjednikom (tada premijerom) Milom Đukanovićem koji je krajnja, gotovo patološka, fiksacija vlasničke strukture Daily press. Time bi putem manipulacija i serije lažnih vijesti, osim Bećirovića, bila kriminalizovana i ocrnjena vlast, država i ugrožena njena stabilnost i spoljnopolitička orjentacija ka NATO i EU integracijama.

Način na koji su Vijesti plasirale ovakve tekstove i ono što bi uslijedilo nakon toga je identično u svakom pojedinačnom slučaju. Tekst se objavi, Bećirović reaguje preko svog advokata i tek nakon mukotrpne prepiske sa ombudsmankom Vijesti, uredništvo pod zakonskom prisilom, prizna grešku i nevoljno objavi izvinjenje ili ispravku. I tako godinama.

Stotine strana na kojima su zabilježene laži i manipulacije

Ovjde treba postaviti pitanje koliko su puta Vijesti ili neki mediji u okviru koncerna Daily press, objavile neistinu, a da pri tom nijesu dobili žalbu jer većina ljudi nije bila spremna na toliku mukotrpnu borbu i istrajnost da bi došli do izvinjenja kao Bećirović i njegov advokat Čolović.

Aktuelno na meti

Osim pritisaka putem tekstova koji obiluju pogrešnim informacijama, vlasnička struktura Daily press-a koristi se još jednim metodom u cilju zastrašivanja i obračuna sa onima sa čijim stavovima nijesu saglasni – zloupotrebom sudskih organa. Kako izgleda taj način djelovanja najbolje je na svojoj koži osjetio portal Aktuleno koji je na udaru novinara i vlasnika koncerna Daily press.

Podsjetimo, sinhronizovana i orkestrirana serija beskrupuloznih napada vlasničke strukture i dijela novinara medijskog koncerna Daily press, u čijem je vlasništvu i novina Vijesti, na portal Aktuelno, putem zloupotrebe sudskih organa, doživjela je kulminaciju početkom prošlog mjeseca.

Željko Ivanović, suvlasnik “Vijesti” – “Goveče” , “Govedo”, “Govedo sa krštenicom” -tako ga u svom dokumentarnom romanu “Miško Kesedžija i njegove bize (esej o montenegrinskom zlu) zovu autori Marko Vešović i Šeki Radončić

Nakon što su novinarke nekad uglednog, a danas beznačajnog niskotiražnog nedeljnika “Monitor” Milena Perović Korać  i Milka Tadić Mijović podnijele tužbu protiv Ski Resorta Kolašin 1450 u čijem je vlasništvu portal Aktuelno, stigla je tužba  suvlasnika Daily pressa Željka Ivanovića. Ivanović i njegove koleginice tražili su da im se isplati po 5.000 eura za naknadu nematerijalne štete koju, navodno, i dalje trpe zbog objavljivanja književnog djela “Miško Kesedžija i njegove bize” autora Marka Vešovića i Šekija Radončića na našem portalu.

Tužba Ivanovića koja je stigla 4. marta je peta u posljednjih godinu od strane novinara ili vlasnika ovog medijskog koncerna!

Obračun sa medijima drugačije uređvačke politike

Perović i Ivanović, podsjetimo, su krajem marta prošle godine tužili portal Aktuelno zbog prenošenja tekstova iz serijala “Voajer i balerina” autora Šekija Radončića koji je objavljen u Dnevnim novinama. Koliko se brutalno obračunavaju sa svima koji ne misle kao oni, govori i činjenica da su Ivanović i Perović zbog tekstova iz pomenutog serijala osim portala Aktuelno tužili i Dnevne novine, Standard, Antenu M, CDM, Portal Analitiku i Skala radio!

Ako uzmemo u obzir načlin na koji djeluju mediji u okviru koncerna Daily press, jasno je da su tužbe podnesene protiv Portala Aktuelno nastavak orkestrirane serije napada vlasnika i uredništva koji su počeli još prije više godina objavljivanjem lažnih vijesti o Bećiroviću.

Napadi na naš portal i firmu u čijem je vlasništvu, putem prenapumpavanja naslova i objavljivanja lažnih informacija u medijima u vlasništvu Daily pressa (Vijesti, TV Vijesti, Portal Vijesti i Monitor) i dalje traju, pa je stoga više nego jasno ko je ovdje agresor, a ko oštećena strana.

Nalogodavci iz SPC

Motive za ovakav sinhronizovani napad možda treba tražiti i u aspiracijama nalogodavaca medijskog koncerna Daily press – Mitropolije crnogorsko primorske (MCP) Srpske pravoslavne crkve (SPC) koji jednostavno ne mogu da se pomire sa uređivačkom politikom Portala Aktuelno, jer se bavi demistifikacijom uloge ove parapolitičke privredne organizacije na prostorima Crne Gore.

Trenutni nalogodavci Vijesti?

Stoga i ne čudi što su, nakon godina objavljivanja laži o vlasničkoj strukturi portala Aktuelno, uslijedile sinhronizovane tužbe zbog tekstova koji su objavljeni još prošle godine i to u trenutku kada nam se ogroman broj ljudi javlja i podržava naš rad na raskrinkavanju parapolitičkih, religijskih i medijskih struktura u Crnoj Gori.

Propaganda i širenje panike

Treba takođe napomenuti da su Vijesti bile “aktivne” i tokom pandemije koronavirusa. Nakon što je danima, dok nijesu registrovani prvi slučajevi koronavirusa u Crnoj Gori, društvenim mrežama i pojedinim medijima kružila informacija da “Milo Đukanović krije oboljele od koronavirusa po nalogu NATO-a”, uz slične besmislene i apsurdne teorije, propaganda širenja straha kulminirala je kroz članak Vijesti na koji su se redakciji našeg portala požalile desetine revoltiranih građana.

Dnevna novina “Vijesti”, koja je nakon što su počele da se održavaju ulične litije po gradovima Crne Gore javno počela da  radi kao ispostava i propagandno oružje Srpske pravoslavne crkve (SPC) u borbi protiv države i neistomišljenika, izazvala je masovnu paniku tekstom objavljenim 18. marta pod naslovom “Iz Srbije dolazila trećina hrane i dvije trećine uvezenog brašna”.

U tekstu na koji su redakciji Aktuleno stigli brojni prigovori od čitalaca, maliciozno se navodi  da je “Crna Gora za uvoz hrane i medicinskih sredstava lani potrošila skoro 600 miliona eura” kao i da su “Srbija, Hrvatska i članice EU zabranjuju ili ograničavaju izvoz ovih artikala”, čime su aludirali da će “Crna Gora gladovati bez brašna iz Srbije”.

Simptomatično je bilo što je ovaj tekst objavljen u trenutku globalne panike zbog pandemije koronavirusa, kada je većina građana Crne Gore, kao i čitavog svijeta, i pored uvjeravanja državnih organa, strahovala za sopstvenu materijalnu egzistenciju.  Takođe je nevjerovatno da bi neko mogao da podgrijava paniku i strah kod građana i pored toga što je Vlada jasno saopštila “da osnovnih životnih namirnica ima dovoljno za nekoliko mjeseci, kao i da nema potrebe da građani gomilaju zalihe hrane”.

Sada, i mjesec posle spornog propagandnog uratka, je evidentno da hrane i dalje ima, da nestašica ne prijeti i da je dotični medij samo iskoristio situaciju za ko zna koji po redu propagandni napad na državu.

Vijesti kao “Javnost” i “Srna” pred velikosrpsku agresiju

Da reputacija Vijesti i medija iz koncerna Daily press prevazilazi granice Crne Gore, pokazala je i objava urednika sarajevskog magazina “Dani” Senada Pećanina. On je u februarau nakon što su Oslobođenje, Koha Ditore i podgoričke Vijesti potpisali Memorandum o razumijevanju na svom fejsbuk profilu napisao:

“Podgorički dnevni list Vijesti i istoimena televizija već mjesecima u Crnoj Gori imaju ulogu koju su u mjesecima pred početak velikosrpske agresije na BiH imali “Javnost” i paljanska “Srna”. Sarajevsko Oslobođenje obavještava da je upravo sa Vijestima i kosovskom Kohom (u međuvremenu je nestalo beogradskog Kurira) sklopilo “strateško partnerstvo”, koje će finansirati USAID. Kad Mu’arem Bazdulj može biti kolumnista Oslobođenja, onda i jeste logično da su Vijesti strateški partner…”, napisao je tada Pećanin.

Izigravaju žrtvu

I pored svih činjenica o manipulacijama i zloupotrebama od strane medija u vlasništvu koncerna Daily press, za koje su potrebni tomovi knjiga da bi se dokumentovali, vlasnici ove parapolitičke medijske tvorevine uporno pred evropskim institucijama sebe predstavljaju kao žrtve i primjer objektivnosti.

Sva sreća je u tome što ova priča prolazi kod sve manjeg broja ljudi, ali i stranih diplomata, koji uviđaju da je cilj djelovanja ove grupacije, destabilizacija države i svih medijskih, ekonomskih i društvenih činilaca koji podržavaju proevropski put Crne Gore.

Uredništvo portala Aktuelno

guest
2 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najpopularniji
Inline Feedbacks
Pregedaj sve
gagi
gagi
17.04.2020-17:48 17:48

A sto se moglo ocekivati drugo sem lazi i neistine po pitanju svega od strane Vijesti,oni bez izuzetka,jedno dugom kad kazu “dobar dan”cak je i to laz.Vlasnici Don Mikeli-Lupez i Zeljko Govece sa krstenicom( uvezen iz okoline Krusevca-Srb.),to su ljudi niskog morala i te njihove novinare “uvalise u sve i svasta”neposteno i lazi,da ih narod gleda kao njihove vlasnike,no “S kim si,takvi si”.

Dzo
Dzo
18.04.2020-07:36 07:36

Sve manje se čitaju ….nema profita bez senzacija to jest laži