Srijeda, 24 Aprila, 2024
Rubrika:

Herceg Novi: Nakon cjelovečernjeg traganja uspješno spašene četiri osobe

Grupa u kojoj su bile osobe iz Herceg Novog, Nikšića, Podgorice i Zete, zalutali su u povratku od planinarskog doma ''Za Vratlom'' preko prevoja Malo Vratlo prema Borićima

Članovi Alpinističko speleološkog odsjeka PK „Subra“ spasili su četiri osobe koje su bile izgubljene na Radoštaku. Zbog veoma nepristupačnog terena i iscrpljenosti lica koja su se izgubila, spašavanje je trajalo cijelu noć i okončano je jutros u 6:00 sati.

Grupa u kojoj su bile osobe iz Herceg Novog, Nikšića, Podgorice i Zete, zalutali su u povratku od planinarskog doma „Za Vratlom“ preko prevoja Malo Vratlo prema Borićima.

“Planinarski klub Subra je u 22:15 sata uputio poziv svojoj alpinističkoj ekipi da je potrebno pružiti pomoć u pronalaženju ove grupe ljudi. Igor Mareš i Dejan Tušup, su zajedno sa Duškom Avramovićem, klupskim vozilom krenuli u spasavanje u 22.45. Nakon što smo primili GPS koordinate od izgubljenih o njihovoj lokaciji, odlučeno je da pokušamo do njih doći iz pravca planinarskog doma, stazom prema Dugunji.

Kako navode u izvještaju, oko 23:45 stigli su do lokacije Careva rupa, odakle su ugledali izgubljene osobe na suprotnom grebenu i ustanovili da, zbog neprohodnosti terena, ne mogu prići sa te strane.

“Obavjestili smo izgubljene osobe o tome, i rekli da ostanu gdje su, te da ćemo pokušati sa južne strane Radoštaka, od azila na Dizdarici. Oni su zamolili da im donesemo vode jer nisu pili 10 sati. Od svjetla su imali samo mobilne telefone. Po povratku u dom oko 00:15 smo krenuli ka azilu, gdje je ostao Avramović u vozilu radi održavanja komunikacije, a Mareš i Tušup su preko Sedla došli do vrha Radoštak. Ugledali smo izgubljene na susjednom manjem vrhu i sa njima uspostavili glasovnu komunikaciju. Dali smo im uputstva da krenu prema nama. Mareš je ostao na Radoštaku da bi lampom označavao izgubljenima u kom pravcu treba da idu, dok im je Tušup krenuo u susret. Zbog izuzetno teškog i nepristupačnog terena, sa njima se sreo tek oko 03:15”, navodinse u saopštenju.

Dodaju da je nastavljeno izvlačenje izuzetno iscrpljenih osoba po veoma zahtijevnom terenu ka Radoštaku, pa su na greben stigli u 04:00 sata.

“Sa grebena smo vrlo polako, zbog ekstremne iscrpljenosti jednog od izgubljenih, sišli na Žlijepsku lastvu, odakle smo klupskim vozilom pošli nazad do pola prevoja Vratlo, gdje su izgubljeni bili ostavili automobil. Akcija je završena u 06:00 sati ujutro nakon čega smo sišli u Herceg Novi”, piše u izvještaju Alpinističko speleološke ekipe PK Subra.