Petak, 19 Aprila, 2024
Rubrika:

Dodatna stručna podrška djeci sa smetnjama i teškoćama u razvoju

Školama je preporučen model i realizovano je savjetovanje za uključivanje inkluzivnih mjera i aktivnosti u godišnje školske planove na osnovu primjene Indeksa za inkluzivnost

U okviru Programa „Ka podržanom razvoju i inkluzivnim kompetencijama”, koji se sprovodi u saradnji sa kancelarijom UNICEF-a u Crnoj Gori, postignut je dogovor sa centrima za dnevni boravak, njih 11, kako bi se pružila dodatna stručna podrška djeci sa smetnjama i teškoćama u razvoju. Podrška se odnosi na djecu koja su uključena u redovan nastavni obrazovni proces u vrtićima i osnovnim školama, saopšteno je iz Ministarstva prosvjete.

Navodi se da je Ministarstvo prosvjete uradilo i smjernice o korišćenju lokalnih resursa za podršku zajednici.

“Nakon inicijalno sprovedene analize potreba, mogućnosti i opcija u centrima za dnevni boravak i urađenih smjernica organizovana obuka za centre za dnevni boravak na temu „Rana intervencija, intenzivna interakcija, asistivna tehnologija“ u RC “Kotor”. Nakon toga smo sproveli savjetodavnu obuku za profesionalce iz zdravstva (pedijatri, patronažne sestre) za ranu intervenciju u prostorijama RC „1. jun“”, ističe se u saopštenju.

Paralelno je, dodaje se, sprovedeno savjetovanje za predstavnike komisija za usmjeravanje, centre za socijalni rad iz istih opština koje su uključene u program dodatne stručne podrške.

“Pomenuti Program se oslanja na rezultate Programa sprovedenog tokom 2021. godine, redovno praćenje potreba vrtića i škola, kao i preporuka Izvještaja o sprovođenju Strategije inkluzivnog obrazovanja za 2021. godinu, te Programu saradnje Vlade Cne Gore i sistema UN. Program je orijentisan ka promociji inkluzivnih vrijednosti i praksi na nivou škole, osnaživanju kompetencija profesionalaca u sektoru obrazovanja za individualizovane i inovativne prakse, te jačanju dodatne stručne podrške za razvoj životno potrebnih i praktičnih vještina u saradnji sa drugim sektorima”, kaže se u saopštenju.

Školama je preporučen model i realizovano je savjetovanje za uključivanje inkluzivnih mjera i aktivnosti u godišnje školske planove na osnovu primjene Indeksa za inkluzivnost.

“Urađen je model pristupačnog formata i sprovedeno savjetovanje za IT koordinatore svih škola sa ciljem da on-line sadržaje i radni materijal izrađuju na ovaj način”, zaključuje se u saopštenju Ministarstva prosvjete.

Najnovije

Najčitanije

Povezano

Komentari

Subscribe
Notify of

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregedaj sve