Četvrtak, 21 Oktobra, 2021
Rubrika:

Čistka kakva nije bila ni devedesetih

Kadrovska čistka ''po dubini'', za koju sagovornici Pobjede tvrde da još nije dobila konačnicu, sprovodi se iza zatvorenih vrata - bez argumentacije i obrazloženja.

Četrdesetak dana nakon izbora novog generalnog direktora RTCG Borisa Raonića i nepunih mjesec od izbora Marije Tomašević za direktorku Televizije Crne Gore, u talasu „demokratskih promjena“ smijenjen je – ne samo rukovodeći tim, već i gotovo kompletna uređivačka struktura ove medijske kuće.

U najvećoj kadrovskoj sječi, koja nije zabilježena ni devedesetih godina prošlog vijeka, prema saznanjima Pobjede, sa pozicija su uklonjeni: pomoćnica generalnog direktora Vanja Šćekić, direktor TVCG Slavko Đurđić, direktor Radija Budo Raičević, savjetnik generalnog direktora Vladan Mićunović, urednica Prvog programa TVCG Aleksandra Pavićević, v.d. urednice Parlamentarnog kanala Slavica Kruščić, rukovodilac sektora Produkcije Dragan Tomašević, rukovodilac sektora Marketinga Mladen Vukčević, urednica Jutarnjeg programa Milica Babić, urednica Dokumentarnog programa Tanja Šuković, urednik Kulturno-umjetničkog programa Vlatko Simunović, urednica Programskog arhiva Snežana Rakonjac, urednica Redakcije za istoriografiju Nataša Baranin, komentator Branko Vojičić, koji je i devedesetih smijenjen sa mjesta urednika informativnog programa, nakon čega je uslijedio i otkaz.

IZA ZATVORENIH VRATA 

Kadrovska čistka „po dubini“, za koju sagovornici Pobjede tvrde da još nije dobila konačnicu, sprovodi se iza zatvorenih vrata – bez argumentacije i obrazloženja.

Uređivačka struktura na meti se našla vjerovatno zbog nove uređivačke politike, ali koji su motivi za smjenu pomoćnice generalnog direktora RTCG Vanje Šćekić, koja, uz niz strateških projekata, nosi ponajviše zasluga za stabilno finansiranje Javnog servisa i kreiranje modela kojim su javni finansijski prihodi RTCG duplirani, nije jasno.

Prema informacijama Pobjede, priprema se i smjena urednice Naučno-obrazovnog programa TVCG Sanje Blečić.

Uklonjenim profesionalcima, koji su minulih godina i decenija doprinosili misiji javnog servisa i ugledu RTCG, pokrenuli nove programske sadržaje, osvojili brojne nagrade na domaćim i međunarodnim tv smotrama, osmislili strategiju za spašavanje ugrožene i decenijama zapostavljene arhivske baštine TVCG, uspjeli da organizuju kvalitetan program u složenim uslovima koje je nametnula pandemija virusa kovid-19 – ovih dana su ponuđena nižerangirana radna mjesta ili otkaz.

KAŽNJENI ZA KOLEGIJALNOST

Prema riječima sagovornika Pobjede, povod za smjenu nekoliko urednika bilo je saopštenje koje su napisali kao podršku Tanji Šuković i Draganu Tomaševiću, koje menadžment nije zaštitio nakon brutalnih verbalnih napada kojima su bili izloženi tokom radnog zadatka ispred Cetinjskog manastira 1. septembra.

Oni su se prilikom snimanja pokrivalica, za dokumentarac o crnogorskom stradalniku Petru Zviceru, zatekli ispred Cetinjskog manastira u trenutku kada je grupa građanki imala performans.

Slijedeći novinarski impuls, kamerman Tomašević je krenuo da snima taj skup i ušao za njima u portu Manastira. Tada je izbio incident, jer mu je rečeno da ne može da snima, a sveštena lica su brutalno izvrijeđala Tanju Šuković. Verbalni napad ekipa TCG prijavila je policiji i obavijestila uredništvo.

Do sljedećeg jutra niko iz uprave RTCG nije kontaktirao Tanju Šuković, kada joj je iz kabineta direktorice Tomašević traženo da napiše izvještaj o događaju. Šuković je u tom trenutku išla na zakazani ljekarski pregled nakon kog je i hospitalizovana i imala hiruršku intervenciju.

Od tog dana niko joj se više nije obratio. Makar kolegijalno ili ljudski zbog ozbiljnog zdravstvenog problema.

Menadžment kuće za koju rade, Šuković i Tomaševiću, ne da nije pružio podršku, već je izdao saopštenje u kome su naveli da će ih ispitati, te ustvrdili da na Cetinju 1. septembra nijesu bili po zadatku, iako je snimanje uredno bilo zavedeno u knjizi snimanja.

Nakon takvog stava menadžmenta, u odbranu je istupilo nekoliko kolega koji su javno kazali da se prvi put u višedecenijskoj istoriji crnogorske Televizije, dešava „da se rukovodstvo kuće unaprijed ogradi od najvrjednijeg što ima – svojih najčasnijih poslenika, profesionalaca koji su svojim djelima i nagrađenim emisijama obogatili programsku riznicu Javnog servisa dokumentima neprolazne vrijednosti“.

Istakli su da saopštenje menadžmenta RTCG i ćutanje Savjeta Javnog servisa, u kojem sjedi i predsjednica jednog novinarskog sindikata, doživljavaju kao javnu ili prećutnu izdaju novinarske profesije.

Potpisani su Snežana Rakonjac, Nataša Baranin, Sanja Blečić, Slavko Đurđić, Aleksandra Pavićević, Siniša Adamović, Jelena Dukaj, Vesna Terić, Vesna Banović, Zoran Š. Kovačević Kaćo, Rajko Cerović, Čedomila Vujošević Đurđić i Dragoljub Čarli Ilić.

BEZ OBRAZLOŽENJA…

Upravo to pismo, sumnjaju Snežana Rakonjac i Nataša Baranin, donedavno urednice u TVCG, bilo je razlog za smjenu.

I Šuković je nakon tog događaja sa pozicije urednice Dokumentarnog programa dobila premještaj na poziciju urednice redakcije na Parlamentarnom kanalu.

Doskorašnjoj urednici programskog arhiva Snežani Rakonjac je ponuđeno radno mjesto urednice redakcije za istoriografiju.

Obrazloženje za ovu odluku nije dobila, ali je ubijeđena da profesionalne propuste nije imala.

– Možda sam smijenjena zato što sam prije desetak godina pokrenula jednu od najvažnijih misija u istoriji ove kuće i zajedno sa koleginicama Dušankom Mićunović i Jelenom Dukaj osmislila strategiju za spašavanje ugrožene i zaboravljene arhivske baštine TVCG. Ili zato što sam otkrila da je arhiv daleko najvrjedniji resur naše kuće ,,težak“ više od 120 miliona eura? Ili zato što sam otkrila da je RTCG vlasnik prava za cjelokupno nasljeđe ,,Lovćen-filma“, koje takođe ima višemilionsku vrijednost? Možda sam kriva za otvaranje Muzeja RTCG, ili pokretanje inicijative da se pet arhivskih zbirki iz naše programske riznice zaštite kao kulturno dobro od nacionalnog značaja, ili zato što sam obezbijedila 35.000 eura za restauraciju i digitalizaciju naših najstarijih emisija. Dio krivice može se pripisati i mom novinarskom opusu od 60 dokumentarnih emisija i serija, od kojih su dvije prikazane na HRT-u i Televiziji BiH – rekla je Rakonjac.

Iako sumnja još se, kaže ona, nada da podrška kolegama, ipak, nije bila razlog za njenu smjenu.

– Na čelu RTCG je, ipak, donedavni NVO aktivista, koji zna da naš Ustav garantuje slobodu misli i da bi takav potez bio protumačen kao čisti revanšizam – zaključila je Rakonjac.

MEDIJ BEZ SLOBODE GOVORA 

Doskorašnja urednica redakcije za istoriografiju Nataša Baranin dobila je prije dva dana ponudu da uređuje emisiju u okviru dokumentarnog programa. I ona je zaštitila kolege jer smatra da im je načinjena nepravda.

– Vrlo je lako moguće da se moje raspoređenje dovede u vezu sa podrškom koju sam pružila kolegama Tanji Šuković i Draganu Tomaševiću. Ne mogu to da tvrdim, ali sumnjam da je to moguće – navela je Baranin.

Javni servis mora da se zalaže za slobodu misli i govora, ocjenjuje ona, ali nije baš ubijeđena da je trenutno tako.

– Ova kuća treba da se zalaže za slobodu govora i misli, a niko od nas koji smo potpisali saopštenje nikad ničim nije ugrozio program. Obavljali smo savjesno svoje zadatke i to je više nego jasno – kategorična je Baranin.

Jedan od zaposlenih koji već godinama radi kao kamerman i producent je i Dragan Tomašević koji konstatuje da su se smjene desile na nekorektan i ružan način.

– Kada je novo rukovodstvo došlo pominjalo se da će na moje mjesto da dođu neki ljudi, ali kad sam zatražio od Raonića da se sastanemo, kako bih znao na čemu sam, to se nije desilo. U međvremenu se dogodio incident kod Cetinjskog manastira. Nakon toga, promptno sam smijenjen. Da li je to bio okidač ne mogu da tvrdim, ali sumnjam da je taj događaj doveo do moje smjene – kazao je Tomašević.

Dodaje da mu nije žao zbog smjene, jer kako navodi, sa ljudima koji čine menadžment i sa Savjetom Javnog servisa ne bi mogao da finkcioniše sa pozicije rukovodioca produkcije koju je do skoro pokrivao.

– Kada sam slučajno sreo Raonića i sa njim razgovarao u hodniku u zgradi Javnog servisa, shvatio sam da 38 godina provedenih u TVCG koje su bile plodne i časne za mene, tim ljudima ne znače ništa – razočaran je Tomašević.

Kako je istakao, samo jedna od stvari koje je uradio za tu kuću je da je ugovorio zakup reportažnih kola po znatno nižoj cijeni nego što su to činili oni koji su bili na njegovom mjestu.

– Dok Javni servis nije imao reportažna kola, ja sam ostvario uštedu od oko 60.000 eura. Zakup smo plaćali 12.000 eura i više, a ja sam našao kola za 6.000 eura – kazao je on Pobjedi.

MENADŽMENT BEZ KOMENTARA

Na Pitanje Pobjede da li je do raspoređivanja određenog dijela uredništva na nižerangirana mjesta došlo, između ostalog i zbog njihove podrške ugroženim kolegama, direktorica TVCG Marija Tomašević nije imala komentar.

Ona se javila na naš telefonski poziv ali je rekla da tako nešto ne bi komentarisala.

Bez komentara na naše upite bio je i prvi čovjek Javnog servisa Boris Raonić.

– Ne bih komentarisao – bilo je sve što nam je odgovorio.

Zamjenica predsjednika Savjeta Marijana Camović-Veličković zatražila je prekjuče, na posljednjoj sjednici tog tijela, objašnjenje od Raonića zbog čega nije pokrenut disciplinski postupak na kome bi se ustanovilo što se dogodilo 1. septembra u porti Cetinjskog manastira. Navela je da je Savjet dobio dopis u kojem piše da zapravo nije urađeno ništa u tom slučaju.

Istakla je da je trebalo pokrenuti i disciplinski postupak kako bi se dobilo više informacija, odnosno da li je došlo do povrede radne obaveze.

Raonić je na to odgovorio da disciplinski postupak nije pokrenut, jer kad su dobili informacije više nijesu imali zakonski rok da to učine, ali da je zaposlenima ukazano na propust.

– Ljudi koji su zaposleni u Televiziji Crne Gore, njih troje, otišli su na teren po njihovim informacijama da prave dokumentarni film kojeg nema u produkcionom planu. Otišli su bez službenog naloga, na svoju ruku i ta kamera nije ona koja se koristi u Televiziji – rekao je Raonić, pojasnivši da nakon tri dana od događaja nijesu mogli pokrenuti disciplinski.

Camović-Veličković mu je na to odgovorila da je zakonski rok za disciplinski postupak 15 dana, a ne tri.

Na pitanje Pobjede da li je menadžment upozorio, kako je to naveo Raonić na sjednici, Šuković je kazala je da od dana incidenta sa njom niko nije ni pričao.

Šuković će tužiti Raonića 

Tanja Šuković tužiće generalnog direktora Javnog servisa Borisa Raonića, jer je, kako je navela, pokušao da naruši njen lični i profesionalni dignitet izjavama sa posljednje sjednice Savjeta Javnog servisa koja je održana u četvrtak.

– Na posljednjoj sjednici Savjeta dio rasprave posvetili ste incidentu u Cetinjskom manastiru. Ovim putem, pod punom moralnom odgovornošću, želim da saopštim da sve što ste izrekli u vezi sa učešćem ekipe TVCG u tom događaju su laži, manipulacije i insinuacije. Budući da, iako ste bili dužni po Zakonu o medijima, nijeste objavili moje obraćanje javnosti o događaju u kojem smo mi bili žrtve brutalne verbalne agresije, prinuđena sam da i ovom prilikom ponovim: Zbog nedostojnih insinuacija, pokušaja javnog narušavanja ličnog i profesionalnog digniteta i ozbiljnog ugrožavanja zdravlja, a potom i laži, manipulacija i diskvalifikacija, koje ste izrekli na sjednici Savjeta u vezi sa incidentom u Cetinjskom manastiru, obavještavam vas, da ću satisfakciju potražiti na sudu – navela je Šuković u pismu Raoniću.

 

IzvorPobjeda

Najnovije

Bez sporta u Moskvi od 28. oktobra do 7. novembra

Od 28. oktobra do 7. novembra u Moskvi će na snazi biti posebna pravila za održavanje sportskih događaja. Zapravo, nijedan sportski događaj neće moći da...

Opština Bar: Dobra saradnja podijeljena sa učesnicima Dunavske konferencije o vodama

Međunarodna asocijacija udruženja vodovodnih društava u slivu rijeke Dunav – IAWD, sa sjedištem u Beču, organizovala je godišnju konferenciju iz sektora voda – Dunavska...

Bečić: Svako ko se protivi dogovoru unutar ove parlamentarne većine je za povratak na...

Izvještaj Evopske komisije jasno ukazuje na potrebu kadrovskog jačanja Vlade, razdvajanja obimnih ministarstava i stabilnosti parlamentarne većine, kako bi nastavili reformske procese, napisao je...

Žrijeb grupa za SP u Kataru 1. aprila

Žrijeb grupa za Svjetsko fudbalsko prvenstvo u Kataru sljedeće godine biće održan 1. aprila 2022. Grupe će tako biti određene samo dan nakon kongresa FIFA,...

Marković: Političko djelovanje zavisiće od mojeg opredjeljenja i potreba države

Kako ću politički djelovati u budućnosti zavisi samo od mojeg opredjeljenja i potreba moje države, kazao je za Portal RTCG poslanik Demokratske partije socijalista...

Najčitanije

Povezano

Vuković: Savjet RTCG da obezbijedi funkcionisanje ombudsmana

Media centar poziva Savjet Radio-televizije Crne Gore (RTCG) da obezbijedi zakonsku mogućnost građanima i građankama da pišu i šalju predstavke i prigovore izabranom ombudsmanu...

Čović: Nijesu ispunjeni ni elementarni uslovi da Raonić dobije funkciju

Srđan Čović, zaposleni u Javnom servisu, podnio je tužbu Osnovnom sudu u Podgorici jer smatra da generalni direktor te medijske kuće Boris Raonić ne zaslužuje tu...

Raonić traži reviziju poslovanja RTCG prije njegovog dolaska

Generalni direktor Radio-televizije Crne Gore (RTCG) Boris Raonić pozvao je Državnu revizorsku instituciju (DRI) da izvrši reviziju poslovanja Javnog servisa prije početka njegovog mandata. DRI...

SKANDALOZAN PRILOG ”Dubrovnik trebalo sravniti sa zemljom” na TVCG

Televizija Crne Gore je juče u dnevniku emitovala prilog povodom 30 godina od napada crnogorskih rezervista na Dubrovnik i Konavle u kojem je jedan...

Komentari

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregedaj sve