JOŠ ISTORIJSKIH DOKUMENATA: Draža se nije samo ulizivao Paveliću, i prema Stepincu je bio veoma snishodljiv
Podijeli vijest

JOŠ ISTORIJSKIH DOKUMENATA: Draža se nije samo ulizivao Paveliću, i prema Stepincu je bio veoma snishodljiv

Ovom prilikom našim čitaocima donosimo još jedan istorijski dokument koji dokazuje kolaboraciju četničkog i ustaškog pokreta. Riječ je o pismu Draže Mihailovića nadbiskupu zagrebačkom dr. Alojziju Stepincu, od 15. aprila 1945. godine. Pismo se odnosi na poziv na zajedničku borbu protiv Narodnooslobodilačkog pokreta (NOP). Mihailović se u pismu biranim riječima, molbama, ulizivačkim tonom i veoma ponizno obraća hrvatskom nadbiskupu Stepincu.

3. dec 2024 u 07:00

Četnički pokret i ustaše sarađivali su u toku Drugog svjetskog rata, a primarni cilj njihove saradnje je bio da pomognu nacističkom i fašističkom okupatoru u borbi protiv partizana.

Kako smo već pisali, četnici su inicijalno učestvovali u ustanku u NDH 1941, zajedno sa partizanima, ali već tokom proljeća 1942. glavnina četničkih odreda u djelu NDH pod njemačkom okupacijom sklopila je sporazume o primirju, saradnji i snabdijevanju sa vlastima NDH.

Kako smo već pisali, u prilog prisne saradnje četnika i ustaša ide i pismo vođe četničkog pokreta, zlikovca Draže Mihailovića koje je 15. aprila 1945. uputio advokatu Ranku Brašiću sa porukom Antu Paveliću, osnivaču i vođi ultranacionalističkoga Ustaškog pokreta i fašističkom diktatoru Nezavisne Države Hrvatske (NDH).

Ipak, ovo nije jedini dokumet koji dokazuje prisnu saradnju četnika i ustaša. Ovom prilikom našim čitaocima donosimo još jedan istorijski dokument koji dokazuje kolaboraciju ova dva kvislinšlka pokreta.

Ulizivačko pismo Mihailovića upućeno Stepincu

Riječ je o pismu Draže Mihailovića nadbiskupu zagrebačkom dr. Alojziju Stepincu, od 15. aprila 1945. godine. Pismo se odnosi na poziv na zajedničku borbu protiv Narodnooslobodilačkog pokreta (NOP). Mihailović se u pismu biranim riječima, molbama, ulizivačkim tonom i veoma ponizno obraća hrvatskom nadbiskupu Stepincu.

Iako današnji neočetnici i salonski poklonici ove zločinačke ideologije Stepinca predstavljaju kao zločinca, ustašu i progonitelja Srba u NDH, njihov ideološki otac Mihailović očigledno nije imao takvo mišljenje o hrvatskom nadbiskupu, kome se obraća sa „ekselencijo“ i „preuzvišenosti“. Uz svu tu snishodljivost on traži saradnju sa njim.

Dokument koji prilažemo se nalazi u Vojno-istorijskom institutu u Beogradu, fond Četnička arhiva, kutija 15. regiatrarski broj 3/3 (Vhovna Komanda P-641). 

Alojzije Stepinac (8. maj 1898. Krašić - 10. februar 1960. Krašić) je bio zagrebački nadbiskup i kardinal. Vrhovni sud NR Hrvatske osudio ga je 1946. na zatvorsku kaznu zbog saradnje s vrhom ustaške države, prekrštavanja desetina hiljada Srba u Hrvatskoj i za podstrek koji je ustašama pružio katolički kler, a Katolička crkva ga je 1998. godine proglasila blaženikom, odnosno svecem.

Pobornici neočetništva kojih nažalost ima i u Crnoj Gori, a prije svega su okupljeni oko stranke Nova srpska demokratija (NSD) na čelu sa Andrijom Mandićem, ovo prećutkuju, i u svom stilu etiketiranja i širenja laži, Crnogorce nazivaju „crvenim ustašama“ iako su upravo četnici sarađivali sa NDH.

Jovan Jole Vučurović, Andrija Rajo Mandić i njihov ideološki brat Ante Pavelić

Najbolji primjer takvog bestidnog licemjerja došao je iz korpusa profesionalnih Srba, tačnije od plaćenog Srbina, poslanika NSD Jovana Jola Vučurovića, koji je nedavno rekao da bi „ljubitelji NDH u Skupštini voljeli da njen logo bude latinično slovo U“. Vučurović je to rekao nakon što su poslanici DPS-a prelijepili logo Skupštine, koji je njegov šef Andrija Mandić iskopirao od srpskog parlamenta. Pri tom je potpuno zaboravio da su njegovi ideološki preci iz ravnogorskog pokreta poštovali NDH i sarađivali sa ustašama.

Dokument koji smo danas objavili, kao i onaj o obraćanju Mihailovića Antu Paveliću, najbolje govori o tome ko bi trebalo da se naziva saradnikom ustaša u Crnoj Gori.

B.K.

Alojzije Stepinac Draža Mihailović kolaboracija ustaše četnici Ante Pavelić Andrija Mandić
Izvor: Aktuelno
3. dec 2024 u 07:00

Komentari (25)

Nadimak za neregistrovanog korisnika
Napišite Vaš komentar
Ovaj sajt je zaštićen sa reCAPTCHA anti spam mehanizmom.Primjenjuju se Google politika o privatnosti i uslovi korišćenja . Ukoliko ste pravilno upisali komentar dobićete potvrdu da je isti primljen za administriranje. Aktuelno.me zadržava pravo da obriše neprimjereni dio ili cijeli komentar bez najave i objašnjenja. Mišljenja iznešena u komentarima ne odražavaju stavove redakcije Aktuelno.me.
Prijavi se Još uvijek nemate nalog? Registrujte se.
x xxy_neregistrovani
03.12.2024. 18:02

Kako je iskonstruisano suđenje generalu Draži Mihailoviću. Dr Josip Hrnčević, javni tužilac FNRJ, otkrio da je Ozna falsifikovala Dražina pisma U dnevniku do kog je došla Državna komisija za utvrđivanje okolnosti pod kojima je streljan komandant Jugoslovenske vojske u otadžbini, Hrnčević je celo jedno poglavlje posvetio Draži. Između ostalog je i napisao: - Otvoreno je, izgleda, ostalo i pitanje autentičnosti dva pisma Draže Mihailovića od 15. aprila, 1945. godine. Jedno je bilo upućeno Ranku Brašiću i sadržavalo poruku za ekselenciju Antu Pavelića o čvršćem povezivanju ustaša i četnika u njihovoj zajedničkoj borbi protiv partizana. Drugo je glasilo na nadbiskupa Alojzija Stepinca u kome ga Draža Mihailović moli da svojim autoritetom poradi na aktiviranju svih nacionalnih snaga hrvatskog naroda u borbi protiv boljševizma. Nije, dakle, isključeno da je ta pisma Mihailoviću neko podmetnuo - priznaje i sam prvi tužilac bivše Jugoslavije.

0
3
V Vladimir_neregistrovani
03.12.2024. 15:38

Njih i stina i original nikada nije interesovala! Laž,laž i samo laž!

6
0
j jovo_neregistrovani
03.12.2024. 14:14

Nema tu razlike, sve je to stoka fašistička SF-SN!

6
0
R Rma_neregistrovani
03.12.2024. 12:55

Ista doktrina i. filozodija rasizma i nacionalizma

6
0
D Dušan_neregistrovani
03.12.2024. 12:41

Pošto ovo "pismo" nije korišćeno na suđenju Generalu, može se konstatovati da je pisano kasnije, moža i u ovoj deceniji. Draža nije koristio latinično pismo niti se potpisivao laginicom. Dakle, falsifikat.

2
7
1 123_bd_neregistrovani
14.12.2024. 22:42

@Dušan_neregistrovani da, potpis latinicom da bi se što bolje dodvorio, dokazao svojim prijateljima zločincima

0
0
P Plamenac_neregistrovani
21.12.2024. 03:42

@Dušan_neregistrovani Draza se itekako potpisivao latinicom i pisao na njoj a na latinici se i skolovao u Francuskoj ..Da mozda nije pisao i De Golu na cirilici? Svakako da nije

0
0
M Milos_neregistrovani
03.12.2024. 12:06

Aktuelno.me je udbasko komunisticka linija pa nije tesko zakljuciti sto oni imaju pristup strogo "povjerljivim" dokumentima koji se naknadno "pronalaze"!

2
9
J Joco_neregistrovani
03.12.2024. 10:47

Da, četnici (srpski fašisti) su sa Pavelićem (vođom hrvatskih fašista) imali sklopljena 4 sporazuma o suradnji, pod Hitlerovim i Musolinijevim pokroviteljstvom... a što se tiče Stepinca - njega je uz Vatikan postavio i kralj Aleksandar, bio je i solunski borac, njemu su ustaše ubili brata i (za sada) nije crkveni svetac već blaženik - što nije isto. ...o njemu ima dosta kvalitetne literature.. .tako da se lukavi Draža pismom Stepincu samo pokušao oprati pred partizansko hapšenje!

10
3
x xxy_neregistrovani
03.12.2024. 10:45

Ovo vi je dokaz da tokom rata Draza Mihajlovic nije sardjivao sa ustasama. Rat je poceo 6 apr 1941 NDH osnovana 10 apr 41 a a ustase i nacisti napustaju Zagtreb pocetkom maja 45-te. Da si saradjivali tokom rata ZASTO bi trazio saradnju na kraj rata. Pismo napisano 15 aprila 45-te pa dok je doslo do primaca treba vise dana pa da oni odluce i ako odluce pozitivno pa dok odgovor stigne nazad. Draza je pokusao da obezbjedi prolaz svojih jedinica ka zidanom mostu preko teritorije NDH zato se mozda obracao Stepincu ,ako je stvarno pisao ako ovo nije udbaski falcifikat. To vi je kao da kazete da je neko u braku 4 godine i onda poslije cetiri godine on je prosi i umuljato pita da li ce ga uzeti !?!?..glupost

3
8
R Registrovani_neregistrovani
03.12.2024. 12:15

@xxy_neregistrovani , glupost je nevjerovatan je pokušaj da se ovako odbrani ono što je neodbranjljivo. Sve i da to pismo nije stiglo do Stepinca, to je jasan dokaz saradnje ili želje za saradnjom. Još kada se napiše da je ovo udbaški falsifikat...znači može se ovdje podastrijeti bilo koji doukment, proglasiš ga udbaškim falsifikatom i gotova rabota, Dajte, u najmanju ruku bolesno.

7
1
x xxy_neregistrovani
03.12.2024. 15:13

@Registrovani_neregistrovani Zasto nije ranije trazio saradnju nego pise 15 aprila 1945 , Beograd je od 20 oktobra 1944 oslobodjen a Zagreb od pocetka maja 1945 a on se sjetio da na kraj rata trazi saradnju. A na njegovom sudjenju i pretresu svih dogadjanja sto njega tice nema tog pisma.

0
1
P Plamenac_neregistrovani
21.12.2024. 03:52

@xxy_neregistrovani Zasto bi Draza trazio nesto sto je imao 4 godine-punu podrsku Adolfa Hitlera i saradnju s Antom Pavelicem...Molio je Stepinca da mu pomogne da pobjegne za Njemacku kao sto su vec bili pobjegli Momcilo Djujic i Marisav Petrovic [onaj sto je strijeljao Romsku djecu u Kragujevcu...]Pismo Stepincu nije izneto na sudjenju jer u njemu nije bilo nicega da bi se Draza mogao optuziti ali je zato iznijet na pr projekat Homogena Srbija koji su sastavili Draza i Stevan Moljevic..Po tom projektu Srbija je trebala biti u granicama Karlovac Karlobag a sve one koji nisu Srbi trebalo je protjerati ili staviti pod slovo Z

0
0
R RIR_neregistrovani
03.12.2024. 09:54

...ada sarađivi su odlicno četnici i ustaše ...ratovi '90 tih su pokazali da su Tuđman i Milosevic odlicno sarađivali ...poznati "Korax"/Koraksic karikaturista /je tih godina nacrtao karikaturu Milosevica i Tuđmana koji su povezani crijevom i obojica drze pumpe-kad treba Milosevic da uslovno "naraste" pumpa Tuđman i obratno -povezani ka "spoljnji sudovi" Srbijanske vlasti nece da se javno zna za saradnju četnika i ustasa kako bi imali kad im treba dežurnog neprijatelja ...ALI HR je članica NATO i EU daleko je daleko od Srbije koja moze samo da laje po navici ...

13
1
B Baba_neregistrovani
03.12.2024. 09:23

OTTO,A STA SI TI? POSRBLJENI CRNOGORAC? OBOZAVALAC CETNIKA? AJDE TI KOD KACAVENDE DA TI OTVORI OCI!

7
2
x xxy_neregistrovani
03.12.2024. 12:35

@Baba_neregistrovani U Crnoj Gori ima Crnogoraca rasrbica a ne posrbica,Zeta je kolijevka srpske drzave , srpska Crna Gora je srpstvo rodila. Za Glas Crnogorca kao zvanični list crnogorske vlade u egzilu, kritikujući vladu u Beogradu, početkom 1920. godine je pisao: Nije njoj do Skadra, niti do krvlju stečenih prava, već je njoj do toga da, za račun Karađorđevića, zavojuje onu srpsku Crnu Goru, koja je vjekovnim vojničkim pregnućem Srpstvo rodila. — J. S. Plamenac, 21. januar 1920. O oslobođenju Podgorice i Zete 1878. godine, kralj Nikola piše: „Tako se izvršilo prisajedinjavanje Zete Crnoj Gori, starodrevne kolijevke države srpske, u kojoj se odnjihala i podigla prva misao o državnom jedinstvu srpskom. Poslije vjekova najtežega robovanja, ona se opet povratila u slobodu i zajednicu sa onom državom srpskom, koja je za sve one vjekove hranila slobodu srpsku i koja je za te vjekove prolijevala dragocjenu krv svojih sinova za oslobođenje braće svoje.“

1
3
R RIR_neregistrovani
03.12.2024. 17:07

@xxy_neregistrovani ...HAHAhaha ! Zeta Srpska država !?!?

3
0
B Baba_neregistrovani
03.12.2024. 08:20

ZNAMO SVI KO SU BILI CETNICI,USTASE,BALIJE,CETNICKI POKRET OPSTAJE ZAHVALJUJUCI SPC JER IH VELICAJU I DAJU TITULE( POP MACA), A SVE JE POCELO OF PATRIJARHA VELIMIROVICA KOJI JE BIO OBOZAVALAC HITLERA

11
2
O Otto_neregistrovani
03.12.2024. 08:53

@Baba_neregistrovani Ti si tikva bez korena i propala Titina pionirka.

1
12
B Baba_neregistrovani
03.12.2024. 09:19

@Otto_neregistrovan

0
1
Đ Đuro_neregistrovani
03.12.2024. 06:10

Isto i Drljevića smatraju ustašom, a Đurišićevi četnici ga na kraju rata preklinjali da ih prevede preko teritorije NDH, čak ga i priznali za vrhovnog komandanta i još stavili na glave crnogorske kape s grbom, hahahaha

18
0
x xxy_neregistrovani
03.12.2024. 10:51

@Đuro_neregistrovaniSekula Drljevic je bio veliki Srbin na pocetku svoje karijere da bi kasnije konvertirao u antisrbina ,ustasu. Pavle Djurisic je trazio od njega da mu obezbjedi prolaz preko NDH ,sto mu je Drljevic obecao i tako ga navukao u zamku dje Djurisic i njegovi saborci zvjeski pobijeni, shodno definiciji “parapsilogije konvertita”,mrze pripadnike svog bivseg idnetiteta. Prezivjeli Cetnici su ubrzo u novembru 1945 nasli Sekulu u Becu i osvetili Pavla Djurisica i ostale. Djuro ha ha ha.

0
4
R Registrovani_neregistrovani
03.12.2024. 12:19

@xxy_neregistrovani , vjerovatno si i ti konvertit, bio Crnogorac, pa sad sve crnogorsko mrziš iz dna duše. ''parapsihologije konvertita''. Hahahaha

4
0
M Mrki_neregistrovani
03.12.2024. 13:48

@Đuro_neregistrovani drljevic je spasio Crnogorske cetnike, Djurisic nije hteo da bude Crnogorski nego Srpski cetnik. Ostao i stradao.

1
1
POLITIKA